آفتاب
فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا:

در مذاکرات موردی برای نگرانی وجود ندارد/مردم درباره کسانی که نگرانند، قضاوت می‌کنند

در مذاکرات موردی برای نگرانی وجود ندارد/مردم درباره کسانی که نگرانند، قضاوت می‌کنند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "در مورد مذاکرات هسته‌ای، موردی برای نگرانی وجود ندارد"، گفت: البته باید قضاوت در مورد کسانی را که ابراز دلواپسی و نگرانی در مورد مذاکرات می‌کنند، به مردم سپرد.

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "نظام تصمیم‌گیری در مورد موضوع هسته‌ای زیر نظر شورای عالی امنیت ملی است که در آن تعدادی از مقامات برجسته لشکری و کشوری به همراه بدنه کارشناسی حضور دارند"، افزود: هر تصمیمی که شورای عالی امنیت ملی اتخاذ کند، جزو تصمیمات کلان کشور است و همه باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه "در امر تصمیم‌گیری در مورد مذاکرات هسته‌ای با توجه به اینکه این تصمیم‌گیری‌ها در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد"، گفت: کسانی که در مورد این مسأله ابراز نگرانی می‌کنند دو دسته هستند؛ یک دسته کسانی هستند که در هر شرایطی معتقدند که باید دیپلماسی را کنار گذاشت و سیاست دولت گذشته را ادامه داد. این نظر آنها با تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر ادامه مذاکرات همخوانی ندارد و این افراد نگران هستند که باید خود را با تصمیم نظام انطباق دهند نه اینکه نظام با توجه به دغدغه آنها مذاکرات را تعطیل کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته در این میان، معدود افرادی نیز هستند که بیش از آنکه دغدغه منافع ملی را داشته باشند دغدغه منافع خود را دارند و حاضرند در راستای شکست رقیبشان، سیاست کشور در ارتباط با پرونده هسته‌ای به شکست بینجامد که این ظلم به نظام است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه "برخی از این افراد سابقه خوبی در سیاست خارجی ندارند"، اظهار کرد: یکسری از این افراد در زمانی که در مجلس بودند طرح‌های خطرناکی را ارائه می‌کردند که از جمله آن، مطرح کردن مباحثی همچون بستن تنگه هرمز، خروج از ان‌.پی‌.تی یا بستن برخی از سفارتخانه‌های خارجی در داخل کشور بود و اگر طرح‌های آنها منجر به تصمیم‌گیری و قانون می‌شد، اکنون کشور در شرایط جنگی به سر می‌برد ولی کشور و نظام با عقلانیت در برابر افراطی‌گری‌های آنها ایستاد.

وی با بیان اینکه "با کسانی که به زعم خود دارای نگرانی‌هایی در مورد پرونده هسته‌ای هستند و مباحثی در این ارتباط مطرح می‌کنند، نباید برخورد سلبی شود و قضاوت را باید به مردم سپرد"، گفت: رسانه ملی و روزنامه‌نگاران باید با دید ملی اقدام به روشنگری کنند و اجازه دهند که مردم بر اساس واقعیت‌های موجود قضاوت و تصمیم‌گیری کنند. رسانه ملی می‌تواند کسانی را که دارای نظرات مختلف در مورد پرونده هسته‌ای هستند، به این رسانه بیاورند تا بحث‌های کارشناسی جدی صورت بگیرد و مردم خود به نتیجه برسند.

انتهای پیام

کد N379885

وبگردی