آفتاب

پوتین خواهان تقویت صنایع تسلیحاتی روسیه شد

پوتین خواهان تقویت صنایع تسلیحاتی روسیه شد

رییس‌جمهوری روسیه گفت که این کشور باید صادرات تسلیحات خود را تقویت کند تا به ارتقای این صنعت کمک کرده و به بازار کار خود شغل‌هایی بیشتر و بهتر اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری این کشور گزارش داد، این مهم است که حضور روسیه در بازارهای جهانی تسلیحات تقویت شود.

بر اساس این گزارش، پوتین در اظهاراتی که در نشستی درخصوص همکاری نظامی با کشورهای خارجی ایراد کرد، گفت: بی‌تردید باید به صنایع دفاعی ملی کمک کنیم تا تولید خود را افزایش داده و بروزرسانی کرده و همچنین شغل‌های جدیدی را ایجاد کند.

این در حالی است که روسیه نخستین صادرکننده سلاح جهان است و در سال 2013 ، 15.7 میلیارد دلار سلاح که شامل مسلسل، موشک و جنگنده می‌شدند، فروخته است. اصلی‌ترین خریداران سلاح روسیه هند، چین و ونزوئلا هستند.

روسیه همچنین در حال مدرنیزه کردن نیروهای مسلح خود بوده و اوایل سال جاری میلادی بخشی از این فرآیند را در قالب واحدهای کوچکی که به تصرف شبه جزیره کریمه کمک کردند به نمایش گذاشت.

بی‌اطمینانی در خصوص بلندپروازی‌های نظامی روسیه موجب نگرانی سرمایه‌گذاران خارجی شده است و تعدادی از آن‌ها اقدام به خارج ساختن اعتبارات خود از این کشور کرده‌اند.

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی رشد بسیار کمی را معادل 0.4 درصد تجربه کند.

مسکو همچنین در ماه‌های اخیر رزمایش‌های نظامی اعلام نشده خود را افزایش داده است.

پوتین در اظهارات خود گفت که این رزمایشها برای حفظ آمادگی رزمی ارتش روسیه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین خواهان تلاش بیشتر برای جایگزین کردن واردات صنایع دفاعی روسیه از جمله واردات این صنایع از کشور اوکراین شد و تقاضا کرد تا خود روسیه این محصولات را تولید کرده و به خودکفایی برسد.

براساس این گزارش پوتین عنوان کرد که در نیمه نخست سال 2014 صادرات تسلیحات روسیه به 5.6 میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام

کد N379819

وبگردی