آفتاب

مسکو بر ضرورت مشارکت ایران در مذاکرات مربوط به سوریه تاکید کرد

مسکو بر ضرورت مشارکت ایران در مذاکرات مربوط به سوریه تاکید کرد

مسکو - ایرنا- میخاییل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو بار دیگر پیشنهاد می کند علاوه بر آمریکا و روسیه، ترکیه، ایران و عربستان سعودی نیز به روند مذاکره بین طرف های درگیر سوریه جلب شوند.

به گزارش ایرنا، بوگدانف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی افزود: سوری ها باید به انجام مذاکرات سازنده و مثبت تر تشویق شوند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: برای این منظور باید کشورها به مذاکرات مربوط به سوریه جلب شوند که بر سوری ها تاثیرگذار هستند.

بوگدانف ادامه داد: در این راستا علاوه بر روسیه و آمریکا که مبتکر برگزاری مذاکرات ˈژنو-2ˈ بودند، میتوان در باره جلب مشارکت ایران، ترکیه، عربستان، مصر و شایدهم قطر اندیشید و شرکت سازمان ملل متحد در این مذاکرات نیز جالب و قابل بررسی است.

دیپلمات ارشد روس افزود: ما اصرار داریم که این پیشنهاد مورد بحث قرار گیرد، ما همچنین آماده ایم که پیشنهادها و ابتکارات دیگری در این مورد ارائه شود.

دور دوم مذاکرات دولت و مخالفان سوریه موسوم به ˈژنو-2ˈ روز 15 فوریه امسال بدون نتیجه به پایان رسید. طرفین موفق نشدند در باره هیچ کدام از موضوعات دستور کار به توافق دست یابند.

اروپام/518 **1010
کد N379665

وبگردی