آفتاب
معاون اول رئیس‌جمهور:

دولت مصمم است بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی را فراهم کند

دولت مصمم است بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی را فراهم کند

وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که سهم عمده‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی دارند باید با برنامه‌ریزی و تجهیز منابع مالی زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "مردم در بخش اشتغال مطالبه‌ای جدی از دولت دارند"، گفت: مردم انتظار دارند دولت در سال جاری گام‌هایی مؤثر در ایجاد فرصت‌های شغلی بردارد و دولت نیز مصمم است منابع مالی و بسترهای لازم را برای اشتغال‌زایی فراهم کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها در موضوع اشتغال‌زایی نقشی اساسی دارند و باید نسبت به سایر دستگاه‌ها تمرکز بیشتری را بر موضوع اشتغال معطوف سازند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که سهم عمده‌ای در ایجاد فرصت‌های شغلی دارند باید با برنامه‌ریزی و تجهیز منابع مالی زمینه‌های اشتغال‌زایی را فراهم کنند.

جهانگیری با اشاره به بسته پیشنهادی برای توسعه فرصت‌های شغلی، گفت: اجرای این برنامه‌ها نیاز به پشتوانه مالی دارد و لازم است معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور کمیته‌ای در این خصوص تشکیل دهد تا منابع مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این برنامه‌ها را تأمین کند.

در این جلسه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گزارشی از بسته پیشنهادی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه فرصت‌های شغلی برای سال جاری و سال آینده ارائه کرد و ضمن تشریح وضعیت تولید و اشتغال در گذشته و حال، به تبیین چالش‌ها، قابلیت‌ها و فرصت‌های پیش روی بازار کار کشور پرداخت و برنامه‌های دولت برای اشتغال‌زایی را به تفکیک دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

در این برنامه سهم هریک از بخش‌های استخراج معدن (نفت و گاز و سایر معادن)، کشاورزی، تأمین برق، گاز و آب، صنعت، ساختمان، عمده‌فروشی، خرده‌فروشی، هتل و رستوران، واسطه‌گری‌های مالی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، خدمات عمومی، خدمات اجتماعی، مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کار و کسب در اشتغال‌زایی برای سال جاری و سال آینده مشخص شده است.

کد N379656

وبگردی