آفتاب

هشدار مالکی نسبت به کارشکنی‌های سیاسی داخلی و خارجی

هشدار مالکی نسبت به کارشکنی‌های سیاسی داخلی و خارجی

نخست‌وزیر عراق نسبت به اقدام طرف‌های داخلی و خارجی برای کارشکنی در روند سیاسی و به شکست کشاندن تجربه دموکراسی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسلة، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای که قاسم عطا، سخنگوی فرماندهی کل ارتش عراق آن را قرائت کرد، اظهار داشت: اولویت اصلی ما مبارزه با گروه تروریستی داعش و مبارزه با هم‌پیمانان آن یعنی بعثی‌ها و نقشبندیه است.

وی در این بیانیه گفت: همه امکانات لازم برای مقابله با هرگونه خطری که وحدت و تمامیت ارضی عراق را به خطر بیندازد، در اختیار دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی کشور خواهد بود.

مالکی افزود: ما امروز وارد نبردی با هدف دفاع از عراق و مردم این کشور شده‌ایم که در معرض حملات تروریستی و تلاش برخی گروه‌ها برای تقسیم آن قرار گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در حال حاضر در زمانی هستیم که بار دیگر پایبندی خود را به اختیارات مبتنی بر قانون اساسی برای تعیین روسای سه‌گانه کشور اعلام می‌کنیم و نسبت به اقدامات طرف‌های داخلی و خارجی که با سکوت خود برای کارشکنی در روند سیاسی و ناکام گذاشتن تجربه دموکراسی تلاش می‌کنند، هشدار می دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نبردی که امروز در آن هستیم در مقدمه اولویت‌های ماست و این نبرد گزینه استراتژیکی ما برای حفاظت از وحدت و حاکمیت عراق و منافع مردم این کشور است.

انتهای پیام

کد N379465

وبگردی