آفتاب
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت خودرو باید با سبد درآمدی مردم هماهنگ شود

قیمت خودرو باید با سبد درآمدی مردم هماهنگ شود

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش‌های جدید قیمت خودرو اظهار کرد: هیچ کس موافق افزایش قیمت نیست، اما وقتی فشار هزینه‌ها اعم از نیروی کار، ماده اولیه، بیمه و ... به خودروساز فشار می‌آورد اگر در برابر افزایش قیمت‌ها مقاومت شود، این صنعت زمین خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الله‌وردی دهقانی اظهار کرد: افزایش قیمت به صورت کوتاه مدت می‌تواند مسکنی برای دردهای شرکت‌های خودروسازی باشد و بخشی از مشکلات مالی آنها را جبران کند. باید با تمام توان به کمک خودروسازهای داخلی رفت تا بتوانند روی پای خود بایستند و بازار محصولات خود را در داخل و خارج کشور گسترش دهند.

وی در خصوص حمایت از تولید داخلی مخصوصا شرکت‌های خودروسازی بیان کرد: روزگاری نه‌چندان دور، ایران در صنایع خودروسازی جزو 12 صنعت کشور برتر دنیا بود و این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌ها و مزیت‌های مطلوب کشورمان در این صنعت است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا، در پاسخ این سوال که قیمت ها در نظر گرفته شده توسط شورای رقابت می تواند به رشد تولید در صنایع خودروسازی کمک کند، تصریح کرد: این افزایش قیمت ها به صورت کوتاه مدت می تواند مسکنی برای دردهای شرکت های خودروسازی باشد و بخشی از مشکلات مالی آنها را جبران کند.

دهقانی افزود: خودروسازی دومین صنعت بزرگ کشور است، اما متاسفانه این صنعت دچار مشکل شده و باید به یاری آن رفت تا بتواند برای همه مردم خودروهای مورد نظرشان را تولید کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با رفع تحریم‌ها ، بهبود فضای کسب و کار و نیز ارتقاء سطح قدرت خرید مردم، قیمت خودرو با سبد درامدی مردم هماهنگ شود.

انتهای پیام

کد N379396

وبگردی