آفتاب

احتمال جریمه دیگر بانک‌های اروپایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران

احتمال جریمه دیگر بانک‌های اروپایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پس از آن که آمریکا بزرگ‌ترین بانک فرانسوی را به اتهام نقض تحریم‌های ایران جریمه کرد، احتمال دارد دیگر بانک‌های اروپایی نیز هدف آمریکا قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هفته گذشته مقامات آمریکا بانک بی‌ان‌پی پاریباس که بزرگ‌ترین بانک فرانسه محسوب می‌شود را به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا محکوم کردند. این بانک پس از آن با پذیرش اتهامات خود قبول کرد تا 8.9 میلیارد دلار جریمه نقدی به آمریکا پرداخت کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک‌های اروپایی دیگری هم‌چون کردیت اگری کول، دویچه بانک و یونی کردیت ممکن است هدف آمریکا قرار گیرند. تحقیقات بر روی نقل و انتقالات این بانک‌ها به کشورهای ایران،‌ سودان و کوبا در سال 2009 آغاز شد.

دویچه بانک که یک بانک آلمانی است تایید کرد که آمریکا از آن خواسته است تا اسنادی را در اختیار این کشور قرار دهد. هم‌چنین در سال 2010 دومین بانک بزرگ آلمان تایید کرد که آمریکا در حال بررسی معاملات این بانک با ایران است اما تاکنون نتیجه بررسی‌های خود و میزان جریمه احتمالی این بانک را اعلام نکرده است.

علاوه بر این بانک فرانسوی کردیت اگری‌کول تحقیقات داخلی خود را در این زمینه آغاز کرده است.

براساس این گزارش بازرسان آمریکایی هم‌چنین فعالیت‌های شعبه بزرگ‌ترین بانک ایتالیا در آلمان را با ایران زیر نظر دارند. این موسسه مالی ایتالیایی هم‌اکنون بودجه‌ای را برای هزینه‌های قانونی‌اش اختصاص داده است.

برخی کارشناسان به علاوه فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه معتقدند که آمریکا با اهداف مشخص، سیستم‌های بانکداری اروپا را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

کد N379362

وبگردی