آفتاب
تحولات آفریقا/

انتصاب نخست وزیر جدید سنگال/ شمار دختران فرار کرده از چنگال بوکوحرام به 150 نفر رسید

انتصاب نخست وزیر جدید سنگال/ شمار دختران فرار کرده از چنگال بوکوحرام به 150 نفر رسید

انتصاب نخست وزیر جدید سنگال و افزایش شمار دختران فرار کرده از چنگال بوکوحرام به 150 نفر از جمله تحولات آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز گزارش داد که در پی اخراج "آمیناتا توره" که در انتخابات محلی 29 ژوئن هیچ کرسی‌ را در پارلمان از آن خود نکرد، "محمد دیون" از سوی رئیس جمهوری سنگال به عنوان نخست وزیر جدید منصوب شد که پیشتر مسئول اجرای برنامه توسعه هشت میلیارد دلاری این کشور بوده و در بانک مرکزی کشورهای آفریقای غربی و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل نیز فعالیت کرده است.

انتخاب دیون به عنوان سومین نخست وزیر "مکی سال" رئیس جمهوری سنگال درحالیست که انتقادهای گسترده ای علیه وی به خاطر شکست در اهداف انتخاباتی‌ اش و ناکامی در ایجاد شغل و رشد اقتصادی در این کشور مطرح شده بود.

ساکنان محلی نیجریه همچنین با اشاره به فرار 60 دختر محصل دیگر از روستای چیبوک در نیجریه که آوریل سال جاری میلادی توسط شبه‌ نظامیان بوکوحرام ربوده شده بودند، اعلام کردند شمار افرادی که موفق به فرار شدند به 150 نفر رسید.

فرار دختران نیجریه ای درحالیست که رهبر گروه بوکوحرام چند هفته پس از ربودن دختران در پیامی ویدیویی درباره فروش دختران به عنوان برده یا ازدواج اجباری با این افراد در صورت آزاد نشدن اعضای این گروه از زندان هشدار داده بود.

گروه تروریستی بوکوحرام 15 فوریه حدود 300 دختر دانش آموز را ربود. گروه بوکو حرام در سال 2002 میلادی تاسیس شد و در 12 سال گذشته جنایات گسترده ای را انجام داده است اما اقدام این گروه در ربودن دانش آموزان دختر و اعلام اینکه قصد فروش آنها را دارد موجب شد تا رسانه های غربی بر روی اقدامات این گروه متمرکز شوند. از سوی دیگر خشونت ها در شمال شرقی نیجریه طی سال گذشته بی وقفه ادامه داشته است و از آوریل گذشته تشدید شده اند.

کد N379152

وبگردی