آفتاب

تاکید عمار حکیم بر تسریع تشکیل دولت/پارلمان عراق فردا تشکیل جلسه می‌دهد

تاکید عمار حکیم بر تسریع تشکیل دولت/پارلمان عراق فردا تشکیل جلسه می‌دهد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم اتخاذ اقداماتی از سوی گروه سیاسی برای سرعت بخشیدن به تعیین رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان و تشکیل دولت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با نیکلای ملادینف، نماینده سازمان ملل در این کشور در خصوص آخرین تحولات امنیتی و سیاسی در عراق بحث و گفت‌وگو کرد.

وی بر لزوم اتخاذ اقدامات گروه‌های سیاسی برای تعیین روئیس جمهور، مجلس و نخست وزیر و تشکیل دولت تاکید کرد.

حکیم همچنین بر مقابله با گروه‌های تروریستی و پاکسازی خاک عراق از گروه داعش نیز تاکید کرد.

ملادینف نیز در این دیدار اعلام کرد که سازمان ملل از عراق در مقابله با تروریسم حمایت به عمل می‌آورد.

در همین راستا ابراهیم جعفری، رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق در نشست خود با اتحادیه گروه‌های ملی در خصوص امکان حفظ جدول زمانی براساس قانون اساسی برای تشکیل جلسه جدید برای پارلمان، ریاست جمهوری و نخست وزیری بحث و گفت‌وگو کردند.

حاضران در این نشست همچنین در خصوص امکان فراهم سازی شرایط لازم برای توافق بر سر تعیین روسای سه گانه و نزدیک کردن دیدگاه‌ها در خصوص توافق‌ها میان گروه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

از سوی دیگر، پارلمان عراق فردا دومین جلسه خود را بعد از اولین جلسه‌اش که به ادای سوگند نمایندگان اختصاص داشت، برگزار می‌کندیة بعد جلسته الاولی الاسبوع الماضی التی ادی فیها اعضاؤه الیمین الدستوریة الا انه فشل فی انتخاب رئیس جدید له اضافة الی انتخاب رئیس للبلاد وتسمیة رئیس للوزراء .

انتهای پیام

کد N379007

وبگردی