آفتاب
رئیس جامعه الامصطفی خبر داد

تدوین نقشه جامع رشته‌های علوم قرآنی در حوزه آموزش عالی/اعطای بورسیه به حافظان قرآن

تدوین نقشه جامع رشته‌های علوم قرآنی در حوزه آموزش عالی/اعطای بورسیه به حافظان قرآن

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شورای توسعه قرآنی یکی از شوراهای وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مسوولیت هدایت جریان قرآنی را درکشور به عهده دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی گفت: در وزارت علوم کمیسیونی با حضور چند وزارتخانه و مراکز حوزوی تشکیل شده که آمار و ارقام‌های مناسبی را از رشته‌های قرآنی در حوزه آموزش و حدود هشت هزار دانشجویی که در 10، 20 رشته حوزه‌های قرآنی مشغول به تحصیل هستند به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش‌های پژوهشی، مجلات و مقالات قرآنی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

رئیس جامعه الامصطفی با اشاره به ترویج قرآن در فضای دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم این است که در مراکز دانشگاهی ما باید فرهنگ انس با قرآن گسترش پیدا کند که برای رسیدن به این هدف والا اقدامات جدیدی صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم گامی مؤثر بسوی توسعه فرهنگ قرآنی در فضای آموزش عالی برداشته باشیم.

وی در ادامه از مصوبه‌ کمیسیون شورای توسعه قرآنی مبنی بر تدوین یک نقشه جامع با موضوع رشته‌های علوم قرآنی در حوزه آموزش عالی خبر داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضوع بورس حافظان قرآنی افزود: برای تحصیلات حافظان قرآن در قانون بودجه، بودجه محدودی در نظر گرفته شده که جمعی از حافظان قرآن را مورد حمایت قرار می‌دهد که قرار شده بعد از ارزیابی و پیامدهای آن، خود قانون هم بررسی شود تا در قانون بعدی هم پیش‌بینی های بهتری ارائه شود.

اعرافی با اشاره به وجود چهار هزار مؤسسه قرآنی در سراسر کشور افزود: نیمی از این مؤسسات قرآنی در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیمی دیگر در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد که هر دو دستگاه توافق کردند که اعطای مجوز برای این مؤسسات در یک دبیرخانه مشترک انجام شود تا وضع نامناسب موجود اعطای مجوز، سروسامان بگیرد.

انتهای پیام

کد N378931

وبگردی