آفتاب
با تصویب دولت صورت گرفت

تعیین وظایف دستگاه های اجرایی در خصوص نظام ارزیابی توسعه و رصد آمایش

تعیین وظایف دستگاه های اجرایی در خصوص نظام ارزیابی توسعه و رصد آمایش

با تصویب هیات دولت وظایف دستگاه‌های اجرایی در اجرای نظام ملی شاخص های ارزیابی توسعه و استقرار سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش(ساترا) تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌ هیات وزیران درجلسه 1393.3.18 به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف دستگاه های اجرایی ملی و استانی را در اجرای نظام ملی شاخص های ارزیابی توسعه و استقرار سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش(ساترا) تعیین کرد.

بر این اساس ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری نظام مالی شاخص های ارزیابی توسعه سامانی ارزیابی و رصد آمایش سرزمین با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از جمله اقدامات دستگاههای اجرایی در این خصوص اعلام شده است.

همچنین ورود اطلاعات محتوایی ، توصیفی، چند رسانه ای ، جغرافیایی و تصاویر ماهواره ای به سامانه با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از دیگر اقداماتی است که دستگاههای اجرایی موظف به انجام آن هستند.

بر اساس این مصوبه درج و به روز رسانی اطلاعات سامانه براساس دستور العمل هایی است که از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ابلاغ خواهد شد.

همچنین راهبری ، هماهنگی و پیشبرد اهداف این نظام به عهده شورای آمایش سرزمین خواهد بود.

این مصوبه در تاریخ 27 /3/ 1393 از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است .

انتهای پیام

کد N378526

وبگردی