آفتاب

30 کشته در ادامه درگیری‌ها میان ارتش یمن با حوثی‌ها

30 کشته در ادامه درگیری‌ها میان ارتش یمن با حوثی‌ها

منابع قبیله‌ای در یمن اعلام کردند که در پی ادامه درگیری‌ها میان ارتش و حوثی‌ها در شهر "عمران" بیش از 30 تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع محلی و قبیله‌ای در یمن اعلام کردند که در پی ادامه درگیری‌ها میان حوثی‌ها و ارتش یمن در شهر عمران واقع در شمال این کشور عصر یکشنبه و صبح امروز (دوشنبه) 30 تن از جمله چند غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش منابع مذکور نیروهای ارتش مدرسه و خانه‌ای در منطقه "بیت عامر" و پایگاه‌هایی را در منطقه "ذیفان" هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن 20 تن از حوثی‌ها شد. به گزارش منابع یمنی حوثی‌ها بازار "اللیل"، "شیل"، "خط الاربعین" و "بیت الفقیه" در شهر عمران را به کنترل خود درآورده‌اند.

هنوز تعداد دقیق کشته شدگان مشخص نشده است اما منابع پزشکی در بیمارستان دولتی عمران اعلام کرده که این بیمارستان در حال حاضر از ده‌ها کشته و زخمی پر شده و با کمبود خدمات و تجهیزات پزشکی و دارو مواجه شده است.

اخیرا نیز در درگیری‌های میان حوثی‌ها و ارتش یمن حدود 90 تن کشته و 60 تن دیگر زخمی شده بودند.

در همین راستا کمیته مسئول پایان دادن به خشونت‌ها در دفتر ریاست‌جمهوری یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه حمله یا تلاش برای هدف قرار دادن شهر عمران یا ایجاد رعب و وحشب در میان ساکنان آن خط قرمزی است که نمی‌توان در خصوص آن سکوت کرد.

در این بیانیه از تمامی طرف‌ها خواسته شده تا خویشتن دار بوده و به درگیری‌ها پایان و تجاوز و حمله به نهادها و شهروندان بی‌گناه پایان بدهند و همچنین به توافق‌نامه آتش‌بس پایبند باشند.

انتهای پیام

کد N378424

وبگردی