آفتاب
نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

نارسایی قوانین مشاغل سخت و زیان آور بی‌عدالتی است

نارسایی قوانین مشاغل سخت و زیان آور بی‌عدالتی است

با توجه به این‌که مشاغل سخت و زیان‌آور به‌طور مستقیم بر سلامت جسمی و روحی کارگران به عنوان باارزش‌ترین عامل تولید تأثیر می‌گذارد، لزوم اجرائی شدن دقیق این قوانین بسیار ضروری است.

نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: با توجه به این‌که مشاغل سخت و زیان‌آور به‌طور مستقیم بر سلامت جسمی و روحی کارگران به عنوان باارزش‌ترین عامل تولید تأثیر می‌گذارد، لزوم اجرائی شدن دقیق این قوانین بسیار ضروری است.

نادر قاضی‌پور با اعلام این مطب به خبرنگار ایلنا، گفت: از آنجا که در بحث قانون مهمی همچون، مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور، کوچکترین سهل‌انگاری می‌تواند تبعات اجتماعی سنگینی را به دنبال داشته باشد، فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی خود را موظف به پیگیری جدی اجرای این قانون می‌داند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فراکسیون متبوعش آماده است تا حسب وظیفه به ناراسایی‌های مربوط به اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور بپردازد، از کارگران خواست در صورت بروز هرگونه خلاء قانونی در بخش‌های مختلف مجری این قانون همچون سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار و یا حتی کارگاه در این خصوص مجلس را مطلع کنند.

این عضو فراکسیون کمیسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: عادلانه نیست که نارسایی‌های مربوط به قانون مشاغل سخت و زیان آور باعث گرفتاری کارگران دارای چنین مشاغلی شود؛ افزایش طول عمر افراد از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و ما باید در همین راستا افزایش طول زندگی و شرایط آن‌را برای تمام کارگران فراهم آوریم.

نماینده مردم ارومیه با بیان این‌که با اصلاح قانون مشاغل سخت و رساندن سن بازنشستگی به حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب توانسته‌ایم به کارگران این مشاغل کمک کنیم، ادامه داد: احتساب حداقل 7300 روز اشتغال در یک یا چند شغل زیان‌آور در یک یا چند کارگاه به شرط توالی اشتغال نیز کمک دیگر مجلس به کارگران این مشاغل است.

قاضی‌پور با انتقاد از عملکرد تأمین اجتماعی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور افزود: عملکرد سازمان تأمین اجتماعی برای کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور راضی کننده نیست و باید به این نکته توجه کرد که ما درباره «انسان» و شأن او در کار صحبت می‌کنیم پس باید در این زمینه تمام جوانب را بررسی و رسیدگی کنیم.

کد N378322

وبگردی