آفتاب

درگیری‌ها در غرب اوگاندا 65 کشته برجای گذاشت

درگیری‌ها در غرب اوگاندا 65 کشته برجای گذاشت

به گفته مقامات رسمی، درگیری‌ها بین افراد مسلح قبیله‌ای و نیروهای دولتی در غرب کشور اوگاندا و در نزدیکی مرز این کشور با کنگو دست کم 65 کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، علت و اینکه چه کسی مسئولیت این حملات را برعهده دارد هنوز مشخص نیست اما این منطقه پیش از این محل درگیری‌ گروه‌های تروریستی دیگری بوده است.

سخنگوی ارتش منطقه‌ای درباره این حملات گفت: پیش از این 54 نفر از مهاجمان حملاتی را ایجاد کردند که 40 نفر از آن‌ها بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: ما همچنان محل را برای یافتن شورشیان دیگر جستجو می‌کنیم.

در همین حال سخنگوی پلیس اعلام کرد که تعدادی از ساکنین و سربازان نیز در بین کشته‌ها بودند.

فرد انانگا اضافه کرد: با توجه به اینکه حملات در منطقه مرزی ما با جمهوری کنگو رخ داده است و در حالی که شرایط به حالت نرمال باز می‌گردد از این کشور می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کند.

این حملات ساعاتی بعد از اعلام پلیس مبنی بر کشتن یکی از شورشیان که در جریان حمله پیشین یک گروه تروریستی به یک کلیسا بازداشت شده بود، آغاز شد.

همزمان پلیس و ارتش ارتباط حملات را با هر گروه شورشی رد کردند با این حال قبایل منطقه را در این جریان مقصر می‌دانند.

سخنگوی ارتش اوگاندا نیز اعلام کرد که با وجود اینکه شرایط بسیار دشوار بود اما اکنون همه چیز تحت کنترل است.

پری آنکوندا عدم دخالت گروه‌های مخالف دولت اوگاندا را در این درگیری تایید کرد. او همچین اعلام کرد که با دستگیری سه تن از شورشیان به زودی عامل این درگیری‌ها شناسایی می‌شود.

در این بین یک شاهد عینی نیز گفت که شورشیان به خوبی سازماندهی شده بودند و پلیس و ارتش را در حالی که به خوبی هماهنگ نبودند مورد هدف خود قرار دادند.

انتهای پیام

کد N378212

وبگردی