آفتاب

اعتماد آمریکایی‌ها به اوباما به زیر 30 درصد رسید

اعتماد آمریکایی‌ها به اوباما به زیر 30 درصد رسید

نتایج جدیدترین نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها اعتماد خود را به سه قوه دولت آمریکا از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از کریستین ساینس مانیتور، طبق این نظرسنجی اعتماد مردم آمریکا به دادگاه عالی، کنگره متشکل از سنا و مجلس نمایندگان کاهش یافته و اعتماد به ریاست جمهوری به پایین‌ترین میزان طی شش سال گذشته رسیده است.

براساس نتایج موسسه گالوپ، اعتماد آمریکایی‌ها به دادگاه عالی 30 درصد و به کنگره 7 درصد است و میزان اعتماد به ریاست جمهوری به 29 درصد رسیده است. میزان محبوبیت ریاست جمهوری در میان سه قوه بیشترین کاهش را داشته است و نسبت به سال گذشته با 36 درصد، هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

موسسه نظرسنجی گالوپ گزارش داد: از ژوئن سال 2013، اعتماد به ریاست جمهوری هفت درصد، دادگاه عالی چهار درصد و کنگره سه درصد کاهش داشته است. اعتماد مردم در هر یک از سه قوا از سال 2012 تا 2013 نیز کاهش یافته است.

در این نظرسنجی نامی از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برده نشده است اما منظور آن از ریاست جمهوری همین شخص بوده است.

در این گزارش علت اعتماد پایین مردم را ناهماهنگی و ناسازگاری در میان رهبران گروه‌های مختلف در سنا، مجلس نمایندگان و قضات دادگاه عالی معرفی کرده است. علت نامحبوبی اوباما نیز عدم تحقق وعده‌های اقتصادی، عدم تثبیت سیستم مهاجرتی و عدم پایان قاطع جنگ‌های خارجی عنوان شده است.

پیشتر نیز نظرسنجی‌ای توسط دانشگاه کویینی‌پیاک ایالت کنتیکت، بهترین و بدترین روسای جمهوری آمریکا در 70 سال گذشته را طبقه‌بندی کرد. تیم مالوی، معاون رئیس بخش نظرسنجی این دانشگاه گفت، در بین 12 رئیس جمهوری که در این مدت روی کار آمده‌اند، باراک اوباما در صدر فهرست بدها و پس از آن جورج بوش پسر قرار دارد. آن‌ها واقعا از میزان محبوبیت اندکی برخوردارند.

نتایج نظرسنجی این دانشگاه نشان داد که باراک اوباما با کسب 33 درصد بدترین رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم است و جورج بوش پسر با 28 درصد در جایگاه دوم و ریچارد نیکسون با 13 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام

کد N378102

وبگردی