آفتاب

تشکیک مقامات عراقی درخصوص فردی که ابوبکر البغدادی معرفی شد

تشکیک مقامات عراقی درخصوص فردی که ابوبکر البغدادی معرفی شد

به دنبال انتشار تصاویری که ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در آن در شهر موصل سخنرانی می‌کرد، سخنگوی دفتر فرمانده کل ارتش عراق اعلام کرد که کارشناسان و تحلیلگران در حال بررسی و تحقیق درخصوص صحت فایل مذکور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، قاسم عطا، سخنگوی دفتر فرمانده کل ارتش عراق اعلام کرد که کارشناسان و تحلیلگران عراقی در حال حاضر در حال بررسی و تحقیق درخصوص تصاویر منتشر شده هستند که ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در یکی از مساجد موصل در آن به سخنرانی می‌پرداخت.

وی افزود: تحلیلگران ما در حال حاضر مشغول بررسی سن و مطابقت مسجدی که در آن ظاهر شده بود با تمامی نواحی هستند.

عطا اظهار داشت: دستگاه‌های امنیتی ما اطلاعاتی از ابوبکر البغدادی از زمان به دست گرفتن رهبری داعش در سال 2010 دارند و ما در صورت اطمینان از صحت آن‌ها، جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

در همین راستا، محمد ابراهیم، رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری نینوا اعلام کرد، براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم مردی که در فایل مذکور سخنرانی می‌کند ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش نیست بلکه ابوبکر الخاتونی، والی گروه داعش در موصل است چرا که براساس اطلاعات ما رهبر داعش در حال حاضر در شهر موصل نیست.

وی افزود: جنگنده‌های ارتش عراق در حال حاضر به عملیات دقیق و مهمی علیه گروه داعش دست زده‌اند و پاکسازی موصل از تروریست‌ها با پاکسازی صلاح‌الدین ارتباط دارد و به عملیات گسترده‌تری نیاز دارد.

عصر شنبه پایگاه‌های وابسته به گروه داعش تصاویر ویدیویی را پخش کردند که ابوبکر البغدادی در آن‌ها در یکی از مساجد موصل به سخنرانی پرداخته بود.

پیش از این قاسم عطا، سخنگوی دفتر نیروهای مسلح عراق اعلام کرده بود که برخی تحلیلگران و کارشناسان در حال بررسی فایل منتشر شده هستند.

سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق نیز اعلام کرده بود که مردی که در این فایل سخنرانی می‌کند یقینا البغدادی نیست.

از سوی دیگر شبکه العربیه اعلام کرد که به رغم اینکه دولت عراق ظهور بغدادی در فایل مذکور را تکذیب کرده اما، در خصوص هویت البغدادی در فایل مذکور اطمینان حاصل شده است.

برخی روزنامه‌های آمریکایی نیز اعلام کردند که احتمالا فایل مذکور متعلق به ابوبکر البغدادی بوده است.

انتهای پیام

کد N378009

وبگردی