آفتاب

تاکید گروه سه جانبه تماس بر ضرورت حل‌وفصل سریع بحران اوکراین

تاکید گروه سه جانبه تماس بر ضرورت حل‌وفصل سریع بحران اوکراین

گروه سه جانبه تماس درباره بحران اوکراین بر ضرورت حل‌وفصل سریع و صلح‌آمیز این بحران در بیانیه‌ای مشترک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا، تشکیل‌دهندگان گروه سه جانبه تماس درباره بحران اوکراین در بیانیه‌ای مشترک و در نتیجه نشستی در کی‌یف، پایتخت اوکراین خواستار سازش صلح‌آمیز در مورد بحران اوکراین و مناطق شرقی این کشور شدند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر شد، آورده است: ‌با توجه به برنامه صلح پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و بیانیه مشترک چهار وزیر خارجه تصویب شده در برلین به تاریخ 2 ژوئیه 2014، گروه تماس بر ضرورت دستیابی یه یک روند مستحکم و قوی در راستای سازش صلح‌آمیز بحران اوکراین تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، گروه سه جانبه تماس متشکل از نمایندگان ارشد اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در کی‌یف به تاریخ شش ژوئیه 2014 دیدار و گفتگو کردند. آن‌ها درباره اوضاع کنونی در شرق اوکراین شامل گزینه‌ها برای مذاکرات آتی با تمام افراد و گروه‌های درگیر در این بحران به بحث پرداختند.

در بیانیه سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین آمده است، گروه تماس عقیده‌ای مبنی بر این مساله دارد که دور آتی مذاکرات و رایزنی‌ها بایستی بدون هیچ تاخیری برگزار شود. این مذاکرات باید با حضور تمام گروه‌های دخیل در اوکراین و با توجه به برگزاری یک نشست سریع صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N377942

وبگردی