آفتاب
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

تاثیر قرآن در فرهنگ و رسوم ایرانی‌ها قابل مشاهده است

تاثیر قرآن در فرهنگ و رسوم ایرانی‌ها قابل مشاهده است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: امیدواریم قرآن بتواند دل‌های ما را به یکدیگر نزدیک کند و این قرآن در رأی و عمل ما تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیمی ترکمان در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در سالن همایش‌های باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: پرتو قرآن را ما در تمام زندگی خود حس می‌کنیم و این نور پررنگ به برکت انقلاب اسلامی ایران و نقش حضرت امام خمینی (ره) و پس از ایشان وجود مقام معظم رهبری است و ما باید خدا را بابت این امر شکر کنیم.

وی تصریح کرد: در کتاب القضای مرحوم ملاعلی کنی آمده است که قاضی باید به گونه‌ای رفتار کند تا مجرم را از حق‌الناس تبرئه کند. این جمله همواره در ذهن من بود که چرا باید یک قاضی این چنین کاری کند و بعدها تعبیر آن را فهمیدم. به دلیل اینکه خداوند کریم است و کریم هرگز نمی‌خواهد گرفتاری بنده‌ای را ببیند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ما باید در این ماه از کریم بودن خداوند درس‌ها بگیریم و کاری کنیم که نور قرآن همواره در زندگی ما بتابد. قرآن به قدری در زندگی ما ایرانیان تأثیرگذار است که این تأثیرگذاری را ما در فرهنگ، آداب و رسوممان می‌بینیم و خداوند را شاکریم که قرآن در فرهنگ و زندگی ما تأثیرگذار است.

ابراهیمی ترکمان افزود: برای افتتاح این نمایشگاه 26 مهمان خارجی از 15 کشور جهان در جمع ما حضور دارند و من به آن‌ها خوش‌آمد می‌گویم و امیدواریم با قرآن بتوانیم دل‌هایمان را به یکدیگر پیوند دهیم و قرآن را در رأی و عمل خود مشاهده کنیم.

انتهای پیام

کد N377927

وبگردی