آفتاب
اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا:

در جامعه صالح اعتقادات حرف اول را می‌زند

در جامعه صالح اعتقادات حرف اول را می‌زند

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه صالح زایش، رویش و پرورش وجود دارد و هر روز افراد بهتر از روز قبل آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرنگاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به مصداق‌های جامعه صالح و فاسد اظهار کرد: از جمله مفاهیمی که در قرآن و حدیث درباره جامعه صالح آمده است این است که جامعه صالح جامعه‌ای است که اعتقاد صحیح، برنامه‌ریزی و رفتار درست در آن جامعه حرف اول را بزند و اخلاقیات در تمامی عرصه‌ها وجود داشته باشد و افراد آن جامعه باید در صلح و صفا به سر ببرند.

وی تصریح کرد: آنچه که در وحی الهی داریم و ائمه اطهار(ع) آن را برای ما معرفی کرده‌اند و همچنین عقل ما آن را می‌پذیرد اینگونه موارد است و ما باید طبق این اصول رفتار کنیم. در جامعه صالح اعتقاد حرف اول را می‌زند و باید افراد یک رفتار درستی داشته باشند. در جامعه صالحین زایش، رویش و پرورش وجود دارد و هر روز افراد بهتر از روز قبل آنها است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های جامعه فاسد گفت: در جامعه فاسد اخلاقیات هیچ معنایی ندارد و افراد جامعه همواره به سمت ریزش و فرسایش پیش می‌روند و رکود و جمود در آن جامعه همواره به چشم می‌خورد و در تمامی موارد هر روز انسان‌ها بدتر از روز قبلشان است.

اکرمی خاطرنشان کرد: نظام صالح را می‌گوییم نظام جمهوری اسلامی؛ به دلیل اینکه در یک نظام صالح که جمهوری اسلامی باشد تمامی افراد در آن جامعه نقش آفرین هستند و همواره به مردم احترام گذاشته می‌شود و اسلام ناب محمدی در آن جامعه پیاده می‌شود و از راه باورها و اعتقادات، مفاهیم اسلامی را برای مردم تبیین و تعریف می‌کند.

وی در پایان گفت: در طول این سی و شش سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ما هر وقت بر اساس اراده مردم و براساس ضابطه و قاعده حرکت کرده‌ایم موفقیت از آن جمهوری اسلامی و مردم بوده است و به یک جامعه صالح رسیده‌ایم و هرگاه این اندیشه مورد توجه قرار نگرفته است فرد و جامعه زیان دیده و از رشد و تعالی باز مانده‌ایم.

انتهای پیام

کد N377822

وبگردی