آفتاب

رسانه روسی: مقام های اوکراینی به تجارت اعضای بدن دستگیر شدگان می پردازند

رسانه روسی: مقام های اوکراینی به تجارت اعضای بدن دستگیر شدگان می پردازند

مسکو- ایرنا - یک رسانه روسی روز یکشنبه در گزارشی مدعی فروش اعضای بدن افراد دستگیر شده در مناطق جنوب و شرق اوکراین، توسط مقامهای این کشور شد.

به گزارش ایرنا، کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، در گزارشی مدعی شد که اعضای بدن دستگیر شدگان مخالف دولت اوکراین به آلمان فروخته می شود.

در این گزارش آمده است: بحث های گسترده ای در مورد اطلاعات به دست آمده در نتیجه نفوذ غیرقانونی به صفحه فردی به نام سرگئی ولاسنکو وکیل سابق خانم یولیا تیموشنکو در شبه اجتماعی فیس بوک جریان دارد.

ازجمله متن مکاتبه سرگئی ولاسنکو با پزشکی آلمانی به نام ˈاولگا ویبرˈ و فرمانده یک گردان گارد ملی اوکراین به نام سیمون سمنچینکو منتشر شده است که در مورد تجارت اعضای بدن انسان بحث می کنند.

بر اساس اطلاعات رسانه روسی، پزشک آلمانی ، سرگئی ولاسنکو را تشویق به سازماندهی محموله اعضای بدن انسان

می کند و وعده می دهد در ازای این محموله ، کمک های تجهیزاتی و تکنولوژیکی به اوکراین ارائه دهد.

ˈخانم ویبر روز 14 ماه آوریل با شروع عملیات نیروهای اوکراینی در مناطق جنوب و شرق این کشور از این که

می تواند با تجارت اعضای بدن دستگیر شدگان تجارت خود را در اوکراین راه بیندازد ابراز خوشحالی می کند و

ولاسنکو (وکیل سابق تیموشنکو) هم در پاسخ می گوید که تجارت اعضای بدن انسان در شرق اوکراین با کمک شرکای غربی رونق می یابد.ˈ

به گزارش رسانه روسی، ویبر پزشک آلمانی در مکاتبه دیگری از این که یک محموله دیگر اعضای بدن انسانها به خوبی فروش رفته است ابرازخوشحالی می کند.

وی در این مورد نوشت: بیماران راضی هستند و شمار زیادی برای خرید اعضای بدن انسان سفارش داده اند.

بر پایه گزارش رسانه روسی، پزشک آلمانی در مکاتبه خود به تشریح نیاز به اعضای بدن انسانها می پردازد و می نویسد در حال حاضر 17 قلب، 50 کلیه ، 35 کبد ، 30 عدد غده تیروئید و 5 عدد ریه نیاز هست.

به گزارش کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، ولاسنکو در پاسخ وعده می دهد که از عهده این کار برمی آید.

خانم ویبر در مکاتبه دیگری به ولاسنکو می گوید که سفارش ها در آلمان برای اعضای بدن افزایش یافته است و باید تعداد محموله ها را افزایش بدهید.

در مکاتبه دیگری این پزشک آلمانی به طرف اوکراینی گلایه کرده و می گوید که محموله ای (از اعضای بدن انسانها) فرستاده اید کیفیت پایینی دارد و اگر محموله دیگری برای جبران آن نفرستید فقط 30 درصد از تجهیزاتی که وعده داده ام را به شما تحویل می دهم.

مناطق جنوب شرق اوکراین از ابتدای سال جاری میلادی به دنبال خلع ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری روس گرای این کشور و تسلط نیروهای سیاسی غربگرا بر ساختارهای قدرت دستخوش ناٰامنی های گسترده ای بود که در سه ماه اخیر به اعلام استقلال خودخوانده استان های لوهانسک و دونتسک منجر شد.

نیروهای دولتی اوکراین از روز شنبه گذشته و پس از آغاز موج جدید حمله به گروه های شبه نظامی موفق به آزادسازی شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک شده اند.

اروپام/2242**518 ** 1552
کد N377777

وبگردی