آفتاب

وین 6؛ آغاز چهارمین نشست نگارش متن با حضور عراقچی و اشمید

وین 6؛ آغاز چهارمین نشست نگارش متن با حضور عراقچی و اشمید

وین - ایرنا - چهارمین جلسه رایزنی نگارش متن توافق جامع مشترک با حضور معاونان ظریف و اشتون از ساعت 19 امشب به وقت وین ( 21 و 30 دقیقه) به وقت تهران در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی درحالی عصر امروز( یکشنبه) ادامه کار نگارش متن توافق جامع مشترک را در دستور کار قرار داده اند که در سه نشست قبلی طی دو روز گذشته نزدیک به 20 ساعت در این زمینه رایزنی کرده بودند.

نگارش متن توافق جامع مشترک از سوی معاونان ظریف و اشتون در ششمین دور از مذاکرات هسته ای به میزبانی پایتخت اتریش در حال انجام است اما در نشست های مختلف بسته به اینکه چه موضوعاتی مورد بحث و نگارش قرار می گیرد،مجید تخت روانچی و استفان کلمنت دیگر معاونان مسئولان مذاکرات نیز به این نشست ها اضافه می شوند.

این مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در شرایط لزوم همراه با حضور دیگر مقام های دیپلماتیک از هیات های مذاکره کننده است که در میان آنها می توان به ویلیام برنز، معاون ارشد وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد. او در نشست بعد از ظهر روز شنبه معاونان ایران و 1+5 نگارش متن به این جمع اضافه شد.

مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی به دفعات تاکید کرده اند که ˈآمریکایی ها به دلیل اینکه نقش زیادی در اعمال تحریم های یک جانبه علیه ایران ایفا کرده اند،باید برای رفع تحریم ها تلاش بیشتری کنند و در نتیجه دیدارهای بیشتری با آنان انجام می شود.ˈ

وین 6 براساس اعلام قبلی مذاکره کنندگان هسته ای در پایان پنجمین دور از این مذاکرات،از روز چهارشنبه (2 جولای/11تیر) با ورود هیات مذاکره کننده ایران به وین آغاز شد و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود، با بیان اینکه این مرحله از مذاکرات آخرین دور آن قبل از پایان مهلت 20 جولای است، تاکید کرد: اگر طرف مقابل ما اراده سیاسی برای توافق جامع داشته باشد ما با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف نهایی آمده ایم.

ششمین مرحله از مذاکرات هسته ای به میزبانی وین که آخرین دور از این گفت و گو ها تا فرصت تعیین شده در توافق موقت ژنو( 20 جولای) خواهد بود، قرار است به صورت مستمر تا 29 تیر ماه با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و 1+5 در پایتخت اتریش ادامه داشته باشد.

در اخبار و گزارش هایی که از کشورهای طرف مذاکره کننده با ایران در گروه 1+5 منتشر شده است، گفته می شود وزیران خارجه این کشورها خود را آماده کرده اند تا در هفته پایانی مذاکرات با سفر به وین به هیات های مذاکره خود بپیوندند.

اروپام** 1701 ** 1551
کد N377693

وبگردی