آفتاب

حمله به قبیله ترکمن های تلعفر به دلیل بیعت نکردن با ابوبکر البغدادی

حمله به قبیله ترکمن های تلعفر به دلیل بیعت نکردن با ابوبکر البغدادی

بزرگترین قبیله سنی ترکمن ها در تلعفر عراق به دلیل خودداری از بیعت کردن با سرکرده تروریست های داعش مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، "حیدر علی چولاک" رئیس یکی از قبایل ترکمن در تلعفر گفت قبیله "علی بشار هالای بک العباسیین" بزرگترین قبیله سنی ترکمن ها در این شهر به دلیل خودداری از بیعت با سرکرده تروریست های داعش مورد حمله قرار گرفته است.

بر این اساس حمله مذکور از سوی قبیله ای از ترکمن ها که اقدام به بیعت کرده است انجام گرفته و در درگیری مذکور دهها نفر کشته و مجروح شده اند.   

به گفته چولاک به دنبال این درگیری بسیاری از خانواده های ترکمن ناچار شده اند خانه های خود را رها کرده و به مناطق امن پناه ببرند. تلعفر واقع در جنوب شهر موصل از موقعیتی استراتژیک در منطقه شمال عراق برخوردار است و به همین دلیل مورد توجه ویژه تروریست های داعش قرار دارد.

شخصیتهای موثر اهل سنت عراق از شهرهای موصل، تکریت و الانبار و همچنین نمایندگان گروههای مسلح سنی طی روزهای اخیر دیدارهای متعددی درباره موضع گیری درباره اعلام خلافت اسلامی توسط داعش و افزایش نفوذ این گروه در عراق برگزار کرده اند.

گفتنی است در پی انتشار بیانیه جدید ترویستهای تکفیری مبنی بر تشکیل خلافت اسلامی، نگرانی گروههای اهل سنت عراق درباره سرنوشتشان در این کشور افزایش پیدا کرده است.

کد N377653

وبگردی