آفتاب

پلیس ترکیه دستور انجام عملیات علیه ˈجماعت گولنˈ را صادر کرد

پلیس ترکیه دستور انجام عملیات علیه ˈجماعت گولنˈ را صادر کرد

آنکارا- پلیس ترکیه با صدور دستورالعملی به شهربانی های 30 استان تحت امر خود در این کشور، خواستار انجام عملیات علیه ˈجماعت گولنˈ شد.

به گزارش منابع خبری ترکیه در دستورالعمل صادره، از شهربانی ها خواسته شده تا تحقیقاتی درباره این که، آیا جماعت گولن یک ساختار نظامی دارد یا خیر، صورت گیرد.

در این دستور العمل همچنین از شهربانی های استان های ترکیه خواسته شده تا عملیاتی را با هدف کشف مدارکی در بایگانی های احتمالی جماعت گولن ساماندهی کنند.

هفته گذشته سردادستانی آنکارا از پلیس این کشور خواست تا تحقیقات در زمینه ساختار جماعت گولن انجام دهد.

گفته می شود دستورالعمل اخیر پلیس ترکیه نیز در راستای درخواست سردادستانی آنکارا تحقیقات خود در باره جماعت گولن را آغاز کرده است.

در پی عملیات علیه فساد مالی و ارتشاء که از سوی پلیس و دادستان استانبول در26 آذرماه انجام و منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه از جمله برخی از تجار و سه نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه اردوغان شد، مقامات دولتی این کشور از جمله اردوغان از دولت موازی به رهبری ˈفتح الله گولنˈ به عنوان عاملان این عملیات نام بردند.

نخست وزیر ترکیه بارها اعلام کرده است که دولت آنکارا همچنان به شناسایی و برکناری هواداران این جماعت در ساختار دولتی ادامه خواهد داد.

دولت آنکارا در پی عملیات علیه فساد مالی و ارتشاء، شمار زیادی از هواداران گولن در وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و در راس آنها قوه قضاییه و پلیس ترکیه را جابه جا و برکنار کرد.

فتح الله گولن رهبر جماعتی موسوم به ˈ جماعت نور یا جماعت گولنˈ در ترکیه است که هم اکنون در آمریکا ساکن است.

خاورم**2012**1144**5981
کد N377647

وبگردی