آفتاب
اخبار عراق/

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مراکز داعش در موصل/دفع حمله تروریستها در بعقوبه

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مراکز داعش در موصل/دفع حمله تروریستها در بعقوبه

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مراکز داعش در موصل، هلاکت دهها تروریست در اطراف پایگاه اسپایکر،حملات جنگنده های سوخود به مراکز داعش در اطراف کرکوک و دفع حمله تروریست های وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد: هواپیماهای بدون سرنشین عراقی مراکز داعش را درموصل هدف قرار دادند.

این منبع بیان کرد: آسمان شهر موصل امروز شاهد پرواز گسترده هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بود.

از سوی دیگر علی الفریجی فرمانده عملیات صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی در صلاح الدین موفق به خنثی سازی یورش به پایگاه نظامی اسپایکر و انهدام هشت دستگاه خودرو متعلق به داعشی ها و هلاکت بیش از 25 تروریست و بازداشت ده نفر دیگر شدند.

منابع وابسته به نیروی هوایی عراق اعلام کردند: جنگنده های سوخو ساخت روسیه ضربات مهلکی به تروریست های داعش وارد کردند و برای دومین بار ظرف چهل و هشت ساعت گذشته مراکز این گروهک را در اطراف کرکوک هدف قرار دادند.

در شمال بابل نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی موفق به هلاکت چهار تک تیرانداز وابسته به داعش در منطقه جرف الصخر شدند.

یک منبع امنیتی در استان بابل ضمن اعلام این مطلب گفت: نیروهای امنیتی و مردمی به عملیات پاکسازی بابل از لوث داعش ادامه می دهند.

این در حالی است ارشد الصالحی رئیس جبهه ترکمن عراق اعلام کرد: سیاستمداران عراقی موضع شرم آوری در قبال بحران امنیتی و سیاسی کشور اتخاذ کرده اند.انسان عراقی و سرزمین عراق در معرض نابودی قرار دارد.

وی افزود: کسانی که در نوار مرزی سنی و کردها زندگی می کنند قربانی این توطئه ها داخلی و خارجی هستند.300 هزار آواره ترکمن که از تلعفر،کرکوک،طوزخورماتو ودیالی فرار کرده اند شرایط سختی را دارند.ده کودک به سبب نبود مواد غذایی و دارویی فوت کرده اند.همچنین دهها پیرمرد و زن نیز به همین دلیل مرده اند.

ارشد الصالحی از سیاستمداران خواست در حق ترکمن ها جفا نکند.این سیاست ها به نفع تفرقه افکنان است و همه باید به جای تهدید به زبان گفتگو روی آورند.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراقی از دفع حمله داعش از منطقه سلیمان بیگ به سوی منطقه تازه خبر دادند.این منابع اعلام کردند: ارتش عراق موفق به دفع حمله داعش از سلیمان بیک در بعقوبه به منطقه تازه شد و طی آن شماری از داعشی کشته و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در بابل گفت: وزارت دفاع تصمیم به ارسال گردان زرهی به منطقه جرف الصخر برای تقویت واحدهای نظامی در این منطقه گرفته است.ارسال این گردان به منظور مقابله با تک تیراندازان داعشی است که طی روزهای گذشته مانع از پیشروی واحدهای پیاده شده اند.

از سوی دیگر یک منبع وابسته به پلیس در الانبار اعلام کرد: درگیری های مسلحانه میان ارتش و داعش در این استان درگرفت که نیروهای امنیتی موفق به آزادی یک مرکز پلیس در شرق الرمادی شدند.

به گفته این منبع درگیری ها در جزیره الخالدیه در شرق الرمادی میان ارتش و گروههای مسلح رخ داد که ماحصل آن آزادی مرکز پلیس الصدیقه بود.

یک منبع آگاه در نینوا از آواره شدن75 خانواده از منطقه الرشیدیه در ده کیلومتری شمال موصل خبر داد.

کد N377637

وبگردی