آفتاب

عباسپور: در واحد علوم تحقیقات به دنبال اشتغالزایی برای نیروی انسانی تحصیلکرده هستیم

عباسپور: در واحد علوم تحقیقات به دنبال اشتغالزایی برای نیروی انسانی تحصیلکرده هستیم

عباسپور در مورد بودجه فعالیتهای دانشگاه آزاد گفت که اکنون شورای راهبری سرمایه گذاری و اقتصادی توسط رئیس دانشگاه تاسیس شده و در بودجه 93 دانشگاه، قرار است که 12 درصد درآمدهای دانشگاه از جایی به جز شهریه باشد.

واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با تغییر رئیس دانشگاه آزاد در سال قبل دوره جدیدی از فعالیتش را شروع کرده است. در این باره علي عباسپور تهراني فرد رئيس واحد علوم وتحقيقات دانشگاه آزاد به خبرآنلاین گفت: فعلا این واحد بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی متمرکز است، برای همین حدود 70 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و ما هم سعی می کنیم امکانات تحقیقاتی خوب و کاربردی برای آنها فراهم شود .

او درباره فعالیتهای این مرکز گفت: ما فعلا بر روی چند محور فعالیت می کنیم، اول تامین فضای آموزشی خوب برای دانشجویان و اساتید و بعد هم جذب هیات علمی قوی است. چون مهمترین عامل در پیشرفت یک دانشگاه نیروی انسانی متفکر و نخبه است و ما تلاش می کنیم که فارغ التحصیلان داخل و خارج در مقطع دکتری را جذب کنیم.

عباسپور ادامه می دهد :محور سوم ارتباط با صنعت و مسائل پژوهشی است تا یک اشتغالزایی برای نیروی انسانی فراهم کنیم. اما تنها دربخش صنعت نیست و در رشته های علوم انسانی و کشاورزی هم دانشجوی و کارشناسی ارشد ودکتری داریم و قصد داریم که آنها هم جذب کار شوند؛ چون در چشم انداز 20 ساله و برنامه 5 ساله هم این موضوع دیده شده است.برای همین در این مدت قراردادهایی با بخشهایی از صنعت و دستگاههای دیگر منعقد شده است و امیدوارم این ارتباط منسجم تر شود.

او با اشاره به اینکه در بحث روابط بین اللمل هم کمیسیون یونسکو فعال شده و با دانشگاههای دیگر هم در حال رایزنی هستند گفت: برای فعالیتهای فوق برنامه هم مرکز اسلامی پیامبر اعظم را افتتاح کردیم تا در زمینه برنامه های فرهنگی فعالیت کنیم.
عباسپور درباره بودجه گفت: دانشگاه آزاد از ابتدا به هیچ عنوان از اعتبارات بودجه ای دولت استفاده نکرده چون از دانشجویان شهریه دریافت می کند، اما با توجه به وضعیت اقتصادی شهریه ها درصد کمی می توانند افزایش پیدا کنند و خود دانشگاهها هم نیاز به هزینه دارند. برای همین ما به دنبال این هستیم که در منابع درآمدی تنوع ایجاد کنیم .

او گفت: در دانشگاه آزاد به دنبال تاسیس شرکتهای دانش بنیان وکارهای اقتصادی هستیم و اکنون شورای راهبری سرمایه گذاری و اقتصادی توسط رئیس دانشگاه تاسیس شده و در بودجه 93 دانشگاه، قرار است که 12 درصد درآمدهای دانشگاه از جایی به جز شهریه باشد.

او تاکید کرد که از طریق همکاریهای تحقیقانی با شرکتهای دانش بنیان و سرمایه گذاری این بودجه را تامین کنیم. یعنی بتوانیم پروژه هایی که کاربردی هستند را به مقدار انبوه در این شرکتها تولید کنیم تا منابعی را تامین کنیم.
46232

 

 

کد N377599

وبگردی