آفتاب
تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س):

راستگویی در معادلات سیاسی جهان گم شده است

راستگویی در معادلات سیاسی جهان گم شده است

تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: صداقت و راستگوئی در معادلات سیاسی جهان گم شده است.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: صداقت و راستگوئی در معادلات سیاسی جهان گم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع زائران و روزه داران در حرم مطهرحضرت معصومه(س) با قرائت آیاتی از قرآن کریم گفت: انسان باید خود را برای مرگ آماده کند و هدایایی را برای رهایی از فشار قبر با خود به همراه داشته باشد.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) افزود: طبق روایاتی از پیامبر اسلام(ص) انسان باید هدیه‌ای برای نکیر و منکر در قبر داشته باشد چرا که این دو فرشته الهی در قبر با انسان ملاقات می‌کنند و هدیه‌ای همچون صدق لسان و راستگوئی در مورد اعتقادات از فرد متوفی انتظار دارند.

وی با بیان اهمیت صدق لسان در برابر این دو فرشته الهی در قبر افزود: صدق لسان از نعمات الهی و از وظایف و تکالیف انسان می‌باشد و هنگامی که فرد از دنیا می‌رود این صدق لسان او را از عذاب نکیر و منکر می‌رهاند.

سعیدی ادامه داد: وقتی انسان از دنیا برود و او را داخل قبر بگذارند، مردم از اطراف میت پراکنده می‌شوند و در این زمان 2 فرشته الهی با چهره‌ای وحشتناک به سراغ متوفی می‌روند و در مورد اعتقاداتش در مورد خدا، پیامبر و امامان سوال می‌پرسند که اگر این فرد پاسخ درستی داد دریچه‌ای از بهشت بر روی وی می‌گشایند و اگر نتوانست پاسخ بگوید او را با شیطان تنها می‌گذارند دریچه‌ای از جهنم پیدا می‌شود.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: اگر انسان اعتقادی عمیق نداشته باشد نمی‌تواند در برابر نکیر و منکر صدق لسان داشته باشد زیرا زبان از قلب جاری می‌شود و انسان مومن به راحتی می‌تواند اعتقادات خود را در قبر به زبان بیاورد.

وی پیرامون جایگاه صدق لسان در تربیت انسان مومن افزود: هر کسی که درست سخن بگوید عملش نیز اصلاح می‌گردد زیرا زبان تابع قلب است و اگر عمل صالح داشته باشیم می‌توانیم درست سخن بگوئیم از این رو لازم است اخلاق اسلامی را رعایت کنیم هرچند چه بسا که مسلمانانی که به ظاهر ایمان دارند و در حقیقت کافرند و یا کافرانی که به واسطه توجه به اخلاق همچون مسلمانان باشند.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) درباره راستگوئی در همه شرایط توضیح داد: انسان مومن صداقت و راستگوئی را با ملاک رضایت خداوند می‌سنجد، به طوری که اگر صداقت به مصلحت دین نباشد و جان مومنی را به خطر می‌اندازد باید پنهان کاری کرد و یا به مصلحت دروغی را بر زبان آورد.

وی اظهار کرد: امروز می‌بینیم برخی از رسانه‌های جهانی با دروغ‌پردازی در جهت تحریف جامعه و ترویج فساد در افکار عمومی تلاش می‌کنند و با اندکی راستگوئی، دروغ را به خورد مردم می‌دهند پس لازم است هوشیار باشیم.

سعیدی یکی از آسیب‌های سیاست در جهان را دروغ پردازی برشمرد و گفت: متاسفانه صداقت و راستگوئی در معادلات جهانی گم شده است و هیچ کسی از سیاستمداران جهانی دیگر انتظار شنیدن سخن راست را ندارد از این رو می‌بینیم اسرائیل و آمریکا که خود دروغ می‌گویند تحمل سخنان راست مسئولان ما را ندارند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در دنیای ظلمات، ادبیات سیاسی جهان را تغییر داد و صداقت ما در عرصه جهانی در مذاکرات بر همگان مشخص است و رئیس جمهوری‌ها و مسئولان ما صداقت خود را به نمایش گذاشته‌اند.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه(س) در پایان در مورد علت دروغ گوئی و ترک راستگوئی گفت: طبق روایتی از پیامبر عظیم الشان اسلام انسان حقیر و ضعیف و پست صداقت را کنار می‌گذارد و به دروغ روی می‌آورد.

انتهای پیام

کد N377369

وبگردی