آفتاب
تحولات فلسطین/

سفر یک مقام صهیونیست به قاهره/ تماس تلفنی العربی و مشعل با ابو مازن

سفر یک مقام صهیونیست به قاهره/ تماس تلفنی العربی و مشعل با ابو مازن

سفر یک مسئول امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره برای دیدار با مقامات مصری و رایزنی در خصوص تحولات فلسطین، تماس تلفنی العربی و مشعل با ابومازن و اسارت 60 فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله اخبار فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه صهیونیستی "روتر" با انتشار گزارشی اعلام کرد که یکی از مسئولان امنیتی این رژیم به قاهره سفر کرد تا با برخی از مقامات مصری در اوضاع جاری در غزه به بحث و رایزنی بپردازند.

در این گزارش تصریح شده است که مسئول صهیونیست با "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری مصر دیدار خواهد کرد و در خصوص صلح و آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جریان مقاومت فلسطین و جنبش حماس با وی گفتگو می کند.

ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

 منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز(یکشنبه) بار دیگر مناطق مختلفی را در نوار غزه هدف گرفتند.

 این حملات که در ساعات اولیه صبح امروز صورت گرفت، تلفات جانی در پی نداشت، اما خسارات زیادی به خانه های شهروندان فلسطینی وارد شد.

تماس تلفنی نبیل العربی و خالد مشعل با ابو مازن

خبر دیگر اینکه "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب و "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات داخلی و منطقه ای  و تشدید اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی به بحث و رایزنی پرداختند.

 منابع فلسطینی همچنین از برقراری تماس تلفنی دیگری میان ابومازن و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی  حماس خبر دادند.

این در حالی سات که جزئیات این تماسهای تلفنی تاکنون منتشر نشده است.

اظهارات رئیس سابق شاباک

"یعقوب پری" وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دستگاه جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد که احتمال دارد اسرائیل به عملیات نظامی در نوار غزه احتیاج پیدا کند.

وی افزود: اگر تلاشهای دیپلماتیک برای بازگرداندن آرامش به جبهه جنوبی نتیجه ای در برنداشته باشد امکان این وجود دارد که همچون گذشته به عملیات نظامی متوسل شویم.  

 از سوی دیگر، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که تل آویو خود را برای تشدید اوضاع امنیتی در نوار غزه و افزایش حملات نظامی علیه حماس و گروههای مقاومت در غزه آماده کرده است.

اسارت 60 فلسطینی در داخل اراضی اشغالی

از سوی دیگر مرکز رسیدگی به اسرای فلسطینی امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی حدود 60 نفر از شهروندان فلسطینی را در داخل مرزهای 1948 طی دو روز اخیر دستگیر کردند .

کد N377159

وبگردی