آفتاب

برپایی جشن‎ گلریزان برای رهایی 50 زندانی در یزد

برپایی جشن‎ گلریزان برای رهایی 50 زندانی در یزد

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: کل مبلغ مورد نیاز برای آزادی 53 زندانی 79 میلیارد ریال است که گروه صلح و سازش تاکنون 15 میلیارد ریال اخذ رضایت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، غلامحسین حیدری در جشن گلریزان رهایی 50 زندانی جرائم غیرعمد از کاهش زندانیان این جرائم در سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری به دنبال توصیه‎ها و اقدامات پیشگیرانه در این رابطه خبر داد.

وی اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 23 نفر به دلیل این قبیل جرائم در زندان‌های یزد بسر می‌بردند که تاکنون 7 نفر از آنها آزاد شده‌اند که تعداد 6 نفر از این تعداد از طریق ستاد دیه استان به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی با بیان این که این میزان زندانی در مقایسه با مدت مشابه 30 درصد کاهش داشته است، افزود: در سال گذشته نیز تعداد زندانیان جرائم غیرعمد مالی در استان با 17 درصد کاهش نسبت به سال 91 به تعداد 58 نفر بود که 48 نفر از این افراد آزاد شده‌اند که آزادی 22 نفر از این تعداد از طریق ستاد دیه استان رقم خوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: ورودی زندانیان جرائم غیرعمد مالی زندان‌های یزد در سال 1391 با 24 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن 70 نفر بوده که در آن سال تعداد 62 نفر آزاد شده‌اند.

وی عنوان کرد: در طول 9 سال گذشته مجموعاً 787 نفر از زندانیان این جرائم از زندان‌های استان به کمک ستاد دیه استان و تامین هزینه 321 میلیارد و 719 میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

رییس کل دادگستری استان به فعالیت‌های گروه صلح و سازش در رابطه با اخذ رضایت از صاحبان حق در جریان وقوع برخی جرائم مانند تصادفات، اظهار کرد: در مدت 9 سال گذشته به همت این گروه 191 میلیارد و 641 میلیون ریال اخذ رضایت از شاکیان شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد 53 زندانی جرائم غیر عمد مالی در زندان‌های یزد بسر می‌برند، کل مبلغ مورد نیاز برای آزادی این افراد را 79 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: البته گروه صلح و سازش تاکنون 15 میلیارد ریال اخذ رضایت کرده است و تنها به حدود 64 میلیارد و 500 میلیارد ریال کمک مالی است تا موجبات آزادی آنها فراهم شود.

حیدری تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر سه هزار نفر در زندان‌های استان بسر می‌برند، ولی آنهایی که به دلیل عجز مالی در زندان‌های یزد هستند تنها همین 53 نفر هستند که امیدواریم در قالب این مراسم آزادی آنها را شاهد باشیم.

انتهای پیام

کد N377106

وبگردی