آفتاب

هروی: بحران بی‌آبی باعث مهاجرت به شهرها می‌شود

هروی: بحران بی‌آبی باعث مهاجرت به شهرها می‌شود

یک عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با انتقاد از کمبود آب در این منطقه گفت: متاسفانه غفلت و بی توجهی نسبت به خشکی قنوات منجر به مهاجرت به شهرهای بزرگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) جواد هروی عضو کمیسیون آموزش و نماینده مردم خراسان جنوبی، در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر نیرو با انتقاد از بحران آب در حوزه انتخابیه‌اش گفت: بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی دچار خشکی قنات ها شده‌اند. معضل بحران آب در خراسان جنوبی تبعات منفی بسیاری از جمله مهاجرت مردم به سایر مناطق را به بار می آورد.نمایندگان شهرهای بزرگ توجه داشته باشند که اگر مهاجرت مناطق محروم آغاز شود، دامن آنها را نیز خواهد گرفت و حاشیه نشینی فلج کننده‌ای را برای شهرهای بزرگ در پی خواهد داشت.

هروی همچنین خطاب به وزیر راه، از توجه نشدن به توسعه راه ها در استان های شرقی کشور انتقاد کرد و گفت: برای داشتن راه ریلی یا اتوبان، با وجود تصویب طرح راه آهن این استان هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

نماینده مردم قائنات، خطاب به وزیر بهداشت خواهان رسیدگی عادلانه و توزیع امکانات و تجهیزات پزشکی در شهرستان های قائنات و زیرکوه شد و ادامه داد: ما در این دو شهرستان هنوز هیچ بیمارستان مستقلی نداریم و بیمارستان شهدای قائن نیز بسیار فرسوده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی، در پایان خواهان رسیدگی به وضعیت گمرک یزدان شد و گفت: در سال 84 رتبه اول صادرات کشور را داشته متاسفانه با بی توجهی مسئولان متروکه شده امید است با توجه مسئولان زمینه فعالیت مجدد این گمرک را فراهم کنیم.

انتهای پیم

کد N376979

وبگردی