آفتاب
درسایه سکوت پلیس انجام شد؛

حمله خشونت طلبان به مدرسه مسلمانان در شهر مانالای میانمار

حمله خشونت طلبان به مدرسه مسلمانان در شهر مانالای میانمار

یک رسانه غربی از بازداشت 9 نفر در جریان اقدامات خشونت آمیز در میانمار و حمله بوداییان به مدرسه مسلمانان در شهر ماندالا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس با اشاره به آغاز موج جدید تنشهای قومی در میانمار و حمله بوداییان به مدرسه و خوابگاه مسلمانان در شهر ماندالای پس از تدفین یک جوان 36 ساله از اعلام منع آمد و شد شبانه در این شهر و بازداشت 9 نفر در این زمینه خبر داد.

این رسانه غربی در ادامه با اشاره به حمله برخی از مهاجمان با چوب، لوله‌ های آهنی و حتی اره اعلام کرد که در زمان حمله بیش از 70 پلیس در منطقه حضور داشتند اما اقدامی را برای سرکوب مهاجمان انجام ندادند.

این درحالیست که در جریان خشونت ها از سال 2012 علیه مسلمانان در میانمار 250 نفر کشته و 140 هزار فرد دیگر آواره شده و دهها هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی به دلیل تبعیض نژادی و خشونت های بوداییان در اردوگاه ها به سر می برند.

مسلمانان در درگیریهای اخیر در میانمار بیشترین صدمات را متحمل شده و نیروهای دولتی متهم به سکوت در خصوص بدرفتاری و خشونت بوداییان بر علیه مسلمانان شده اند.

عدم موضع گیری آنگ سان سوچی رهبر مخالفان دولت میانمار در خصوص کشتار مسلمانان باعث ناامیدی و انتقاد حامیان بین المللی برنده جایزه صلح نوبل شده و سکوت وی باعث به چالش کشیده شدن چهره صلح طلب سوچی در محافل بین المللی شده است.

کد N376640

وبگردی