آفتاب

روسیه بازداشت عاملان قتل 3 اسرائیلی و یک جوان فلسطینی را خواستار شد

روسیه بازداشت عاملان قتل 3 اسرائیلی و یک جوان فلسطینی را خواستار شد

روسیه ضمن تایید تلاش‌هایی که با هدف دستگیری عاملان قتل سه جوان اسرائیلی و همچنین شهادت جوان فلسطینی انجام می‌گیرد پایان خشونت‌ها و حل و فصل اوضاع در اراضی فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که بعد از دیدار میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه به خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور با فاید مصطفی، سفیر فلسطین در مسکو صادر شد، عنوان داشت که فاید مصطفی در خصوص اوضاع نوار غزه و کرانه باختری و همچنین روابط میان فلسطین و رژیم صهیونیستی که به دنبال کشته شدن سه شهرک نشین اسرائیلی و شهادت جوان فلسطینی در قدس شرقی در شرایط بحرانی به سر می‌برد، صحبت کرد.

در این بیانیه آمده است: روسیه از تلاش‌ها برای دستگیری عاملان این جنایت حمایت خواهد کرد چرا که آن‌ها باید مجازات شوند.

این کشور همچنین بر لزوم توقف خشونت‌ها و برقراری آرامش و حل و فصل مشکلات در فلسطین تاکید کرد.

طرفین همچنین اوضاع سوریه و عراق و روابط دو جانبه را بررسی کردند.

از سوی دیگر، واشنگتن نیز از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در خصوص بازداشت و ضرب و جرح طارق ابوخضیر پسر عموی محمد ابوخضیر نوجوان 15 ساله فلسطینی تحقیقاتی فوری و شفاف آغاز کنند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت:‌ طارق ابوخضیر یک شهروند آمریکایی فلسطینی‌الاصل است که به دست نیروهای پلیس اسرائیل در قدس بازداشت و مورد ضرب و جرح قرار گرفت و نماینده کنسولگری آمریکا شنبه با وی دیدار داشت.

ساکی گفت: واشنگتن بارها نسبت به افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرف‌ها خواسته است برای بازگرداندن آرامش و ممانعت از کشتار بی‌گناهان تصمیمات و اقدامات مناسبی اتخاذ کنند.

محمد ابوخضیر عصر سه‌شنبه ربوده و زنده زنده سوزانده شد.

انتهای پیام

کد N376349

وبگردی