آفتاب

دبیر کل حزب موتلفه: آمریکا در مذاکرات صادق نیست، به او اعتماد نکنید

دبیر کل حزب موتلفه: آمریکا در مذاکرات صادق نیست، به او اعتماد نکنید

فارس نوشت:

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌توانند کنند گفت: آمریکا به هیچ وجه در این مذاکرات صادقانه برخورد نمی‌کند و به هیچ وجه هم مورد اعتماد نیست.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، گفت: این اولین باری نیست که برخی مقامات آمریکایی با چنین ادبیاتی که بارها از آن استفاده کرده‌اند و نتیجه عکس به کار گرفتن آن را به چشم دیدند این ادبیات را تکرار می‌کنند.

او ادامه داد: به نظر بنده ما نباید هیچ نگرانی از به کار گرفتن این نوع ادبیات داشته باشیم، بنده معتقدم آمریکایی‌ها جز به براندازی جمهوری اسلامی به چیز دیگری نمی‌اندیشند و در حال حاضر هم اگر احساس کنند که در یک هجوم سراسری ممکن است به این مقصود پلیدشان نائل شوند هرگز در شروع این هجوم به خودشان تردیدی راه نمی‌دهند.

حبیبی گفت: آنها می‌دانند که در این قضیه ممکن است آنها شروع کننده باشند ولی منافعشان بعد از این هجوم در سراسر دنیا در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تا به حال آنها از انجام اینگونه هجمه‌ها خودداری کردند، گفت: بنده بارها در مصاحبه‌هایم تاکید کرده‌ام که علت عملی نشدن تهدیدات آمریکا علیه ما این است که قدرتش را نداشتند نه اینکه نخواسته‌اند.

او گفت: آمریکایی‌ها اگر مذاکرات هسته‌ای را متوقف کنند، تازه تحقق پیش‌بینی‌های عده‌ای در داخل این راه را سرعت بخشیدند یعنی اینکه آمریکا به هیچ وجه در این مذاکرات صادقانه برخورد نمی‌کند و به هیچ وجه هم مورد اعتماد نیست.

حبیبی گفت: اگر آمریکا و دوستانش همان کاری را که تهدید کرده‌اند انجام دهند تازه به نقطه صفر قبلی باز می‌گردند و به همین دلیل معتقدند که ما به هیچ وجه در موردی از مذاکرات نباید کوتاه بیاییم و آمریکایی‌ها هم مثل گذشته هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: خطوط قرمز باید مورد رعایت کامل تیم مذاکره کننده باشد البته معتقدم تا به امروز در مجموع تیم مذاکره کننده این مراقبت را داشته‌اند و به همین دلیل بنده مجموع کارهای انجام شده در موضوعات مذاکرات هسته‌ای را خوب ارزیابی می‌کنند و تأکیدم بر این است که تیم مذاکره کننده باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کند.

 

23231

 

کد N376314

وبگردی