آفتاب

اشرف غنی تشکیل دولت ائتلافی با عبدالله عبدالله را رد کرد

اشرف غنی تشکیل دولت ائتلافی با عبدالله عبدالله را رد کرد

"اشرف غنی"، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تشکیل دولت ائتلافی با "عبدالله عبدالله"، دیگر نامزد این انتخابات را رد کرده و باعث نقش برآب شدن امیدها برای دستیابی به توافق تقسیم قدرت با هدف از بین بردن تنش‌هایی شد که ممکن است منجر به درگیری‌های شدید قومی در افغانستان شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "اشرف غنی" و "عبدالله عبدالله" از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که 14 ژوئن سال جاری میلادی برگزار شد، با یکدیگر دچار اختلاف شده و یکدیگر را به تلاش برای دخل و تصرف در نتیجه انتخابات متهم کرده‌اند.

مقامات کمیسیون عالی انتخابات افغانستان با توجه به ایده تشکیل دولت ائتلافی اعلام نتایج اولیه انتخابات را تا روز دوشنبه به تعویق انداختند تا با این کار به هر دو نامزد انتخابات برای دستیابی به راه‌حلی در رابطه با پایان این بن‌بست فرصت بیشتری بدهند.

اما اشرف غنی تشکیل دولت ائتلافی را رد کرده و گفت: مردم نگرانند و می‌پرسند که آیا ما به توافقی دست یافته‌ایم یا خیر؟ پاسخ ما مشخص است، ما به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم. ما به مردم اطمینان می‌دهیم که به آرای آن‌ها خیانت نخواهیم کرد. تعهد ما دفاع از منافع ملی است نه منافع شخصی.

مناقشه بر سر این انتخابات، امیدهای غرب برای گذار آرام قدرت در افغانستان را از بین برده است.

همزمان با تشدید این بن‌بست اگر نامزدهای انتخابات نتیجه این رای‌گیری را نپذیرند یا به سازشی درباره تشکیل یک دولت ائتلافی دست نیابند، افغانستان با درگیری ها و ناآرامی‌های بیشتر مواجه می‌شود.

انتهای پیام

کد N376266

وبگردی