آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

حداکثر سن بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر 50 سال تعیین شد

حداکثر سن بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر 50 سال تعیین شد

طعا اکثر روستاییان سنشان بالا است که براساس این پیشنهاد روستاییان بالای 50 سال حق بازنشسته کردن خود را نداشته و براساس آن حدود 4 میلیون نفر روستایی از این خدمات محروم می شوند.

نمایندگان مردم در خانه ملت حداکثر سن بازنشستگی پیش از موعد روستاییان و عشایر را 50 سال تعیین کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح "بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می نمایند" با تبصره 2 این طرح موافقت کردند.

در نشست امروز و در جریان بررسی تبصره 2 این طرح محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس پیشنهاد اصلاح عبارتی در این تبصره را ارائه کرد که نمایندگان در نهایت با 169 رأی موافق، 14 رأی مخالف، 9 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن عبارت "شرط سنی برای بیمه گذاران جدید به حداکثر 50 سال تغییر می یابد"جایگزین عبارت "شرط سنی برای بیمه گذاران زیر سن بازنشستگی به 50 سال تغییر می یابد"می شود.

محمدحسین فرهنگی در تشریح پیشنهاد خود گفت: عبارت "زیر سن بازنشستگی"در تبصره 2 طرح مذکور دارای ابهام است زیرا با تصویب این تبصره افرادی که میان سن 50 تا 55 سالگی ثبت نام کرده اند تکلیفشان برای بازنشستگی مشخص نیست از طرفی دیگر عبارت "به 50 سال"هم دارای ابهام است.

مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با پیشنهاد مذکور گفت: قطعا اکثر روستاییان سنشان بالا است که براساس این پیشنهاد روستاییان بالای 50 سال حق بازنشسته کردن خود را نداشته و براساس آن حدود 4 میلیون نفر روستایی از این خدمات محروم می شوند.

همچنین نادر قاضی پور در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: قطعا باید قانون شفاف باشد تا دولت آن را به درستی اجرایی کند از طرفی دیگر هم اکنون تبصره 2 دارای ابهامات بسیاری است که با توجه به آن افراد بالای 50 و 60 سالی که ثبت نام کرده اند اخراج می شوند.

کد N376075

وبگردی