آفتاب

رئیس موساد: داعش مانند گروههای تندرو یهودی خودمان است و برای ما بیش از حماس خطر دارد!

رئیس موساد: داعش مانند گروههای تندرو یهودی خودمان است و برای ما بیش از حماس خطر دارد!

عصر ایران نوشت:

روزنامه هاآرتص اسراییل با انتشار گزارشی دریاره اظهارات اخیر " تامیر پاردو" رییس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) نوشت: این اظهارات در یک جمع 30 نفره از بازرگانان و تجار در یک خانه خصوصی ایراد شده است.

رییس موساد در اظهارات 90 دقیقه ای خود در این جلسه خصوصی که به روایت یک شاهد عینی برای روزنامه هاآرتص نقل شده است، در پاسخ به سوالات حاضران در نشست وقتی گفت که بزرگ ترین تهدید علیه اسراییل برنامه هسته ای ایران نیست و از ناحیه فلسطین است، برخی از حاضران متعجب شدند و از او خواستند این گفته خود را بار دیگر تکرار کند و رییس موساد در این زمان گفت:بله به نظر من بزرگ ترین تهدید علیه اسراییل از ناحیه ایران نیست بلکه از ناحیه فلسطینی هاست.

یکی از حاضران در جلسه از تامیر پاردو می پرسد ، آیا به نظر او موضوع هسته ای ایران پس از فلسطین دومین تهدید جدی علیه امنیت اسراییل است ؟ و رییس موساد در پاسخ می گوید: ایران ممکن است در آینده به سلاح هسته ای دست یابد اما من (به اسراییلی ها) توصیه نمی کنم سریعا به دنبال گرفتن یک پاسپورت خارجی باشند.

در این دیدار پس از شنيدن اظهارات رییس موساد یکی از حضار از او پرسید که به نظر می رسد رییس موساد در ارزیابی خود درباره تهدیدات امنیتی اسراییل با دولت نتانیاهو اختلاف دارد چون پاردو عملا تهدید برنامه هسته ای ایران را چندان جدی نمی داند ؛ در پاسخ به این سوال رییس موساد لیستی از تهدیدات امنیتی علیه اسراییل را ارایه می دهد و می گوید:

"گروه داعش که در بخش هایی از عراق و سوریه اعلام خلافت  اسلامی کرده است و اردن را نیز تهدید می کند یک مشکل جدی و بسیار نگران کننده برای امنیت اسراییل است. این گروه (داعش) آمده است که بماند. عملکرد این گروه تا حدود زیادی به گروه های تندرو یهودی در اسراییل مثل حزب "شاس" شبیه است. با ایجاد رفاه برای اعضا و آموزش دادن آنها و تشویق کردن آنها به کشتار دیگران . اگر بخواهیم تهدید حماس برای اسراییل را در مقایسه با چنین گروهی مقایسه کنیم باید بگوییم که تهدید حماس برای ما در مقایسه با داعش بسیار کمتر است."

اظهارات تامیر پاردو درباره برنامه هسته ای ایران کاملا منطبق با اظهارات مئیر داگان رییس سابق موساد و نیز اظهارات "یوال دیسکین " رییس "شین بت" (دستگاه اطلاعات داخلی اسراییل) است و نشان می دهد از نظر کسانی که روی موضوعات امنیتی کار کرده و به اطلاعات واقعی و کامل دسترسی دارند، مواضع نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران بیش از آنکه یک موضع  واقعی و ناشی از اطلاعات دقیق باشد،  بیشتر به یک هوچی گری سیاسی برای رسیدن به اهداف خاص سیاسی می ماند.

1717

کد N376068

وبگردی