آفتاب

استقبال مردم از برچیده شدن موانع امنیتی در خیابان های دمشق

استقبال مردم از برچیده شدن موانع امنیتی در خیابان های دمشق

دمشق – ایرنا – ساکنان دمشق دوسال بعداز تحمل ترافیک سنگین و توقف های طولانی پشت ایست های بازرسی ایجاد شده در خیابان ها به دلیل شرایط سخت امنیتی ناشی از تهدید تروریست های تکفیری، از تصمیم دولت برای برچیده شدن برخی از این موانع و بازگشت امنیت به پایتخت استقبال کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری، دمشق نسبت به دیگر مناطق سوریه شاهد ایست های بازرسی و موانع امنیتی متعددی بود که درهمه خیابان های اصلی و فرعی برپا شده بود.

دولت سوریه برای حفظ جان شهروندان و اماکن دولتی و خصوصی از تهدیدهای خطرناک گروه های تروریستی تکفیری در دو سال گذشته موسوم به « نبرد بزرگ دمشق»، اقدام به ایجاد موانع امنیتی متعدد برای بازرسی گسترده خودروها کرده بود.

با نصب این موانع امنیتی تا حدود زیادی اقدامات تروریست های تکفیری برای انفجارهای انتحاری با خودروهای بمب گذاری شده کاهش یافت و در بازرسی های صورت گرفته شماری از عناصر تحت تعقیب و خودروهای بمب گذاری شده کشف شد.

دولت سوریه امروز یکشنبه تعداد زیادی از این موانع امنیتی در دمشق را جمع کرد.

این موانع امنیتی در این مناطق بعداز چند انفجار بزرگ که به قربانی شدن تعدادی از شهروندان بی گناه سوری منجر شد، ایجاد شده بود.

محافل رسانه ای این اقدام دولت سوریه را به آغاز ماه مبارک رمضان نسبت دادند اما برخی منابع سوری گفتند که این تصمیم راهبردی را مدتی قبل ارتش سوریه بعداز تامین امنیت حومه پایتخت اتخاذ کرده بود.

تدابیر جدید اتخاذ شده، ورود تروریست ها را به مناطقی در سوریه تقریبا غیرممکن کرده است، به ویژه مناطقی که ارتش با عقب راندن تروریست ها در آنها سیطره کامل یافته و یا در نتیجه آشتی آزاد شده اند.

بعضی تحلیلگران معتقدند به رغم برخی درگیری ها در بخش هایی از غوطه شرقی دمشق ، تحقق سودای واهی گروه های تروریستی برای تداوم به اصطلاح « نبرد بزرگ دمشق» غیرممکن است و از این بابت خطری مواجه پایتخت سوریه نیست به ویژه اینکه حلقه امنیتی بزرگی اطراف شهر دمشق ایجاد شده است.

منابع خبری با اشاره به اظهارنظرهای مردم دمشق در باره برچیده شدن موانع امنیتی و ایست های بازرسی در بیشتر مناطق مختلف آن تاکید دارند که مردم این اقدام را اطمینان بخش می دانند و معتقدند که ارتش سوریه می تواند از پایتخت و همه شهرهای سوریه به خوبی حفاظت کند.

خاورم ** 1324 *1446
کد N376025

وبگردی