آفتاب
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

برای افزایش جمعیت باید مشکل حق اولاد و بیمه فرزندان کارگران حل شود

برای افزایش جمعیت باید مشکل حق اولاد و بیمه فرزندان کارگران حل شود

اگر بنا به افزایش جمعیت از طریق سیاست‌های تشویقی است، باید کارگران هم مشمول این سیاست‌ها باشند. اولین قدم برای تشویق و حمایت از کارگران، تغییر وضعیت پرداخت حق اولاد و محدودیت‌های مربوط به به بیمه فرزندان آنهاست.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درخصوص تاثیر سیاست‌های افزایش جمعیت بر زندگی کارگران گفت: در صورت اعمال سیاست‌های افزایش جمعیت، باید برای فرزند سوم به بعد کارگران حق اولاد در نظر گرفته شود.

«حسن صادقی» در این باره به ایلنا گفت: اگر بنا به افزایش جمعیت از طریق سیاست‌های تشویقی است، باید کارگران هم مشمول این سیاست‌ها باشند. اولین قدم برای تشویق و حمایت از کارگران، تغییر وضعیت پرداخت حق اولاد است.

این فعال پیشکسوت ادامه داد: در حال حاضر، کارگران برای فرزند سوم به بعد حق اولاد دریافت نمی‌کنند و فرزندان چهارم به بعد نیز بیمه نمی‌شوند. در چنین شرایطی نباید انتظار داشت کارگران در راستای افزایش جمعیت اقدام کنند.

صادقی افزود: درحالی که حداقل دستمزد کارگران جوابگوی نرخ تورم فعلی نیست هرگونه افزایش دستمزد، هرچند اندک به نفع کارگران است.

این کارگر بازنشسته همچنین ادامه داد: تغییر نحوه پرداخت حق اولاد منجر به بیکاری کارگران با تعداد فرزند بیشتر نخواهد شد، چرا که کارفرمایان نیازمند نیروی کار خود هستند و پرداخت ۶۰ هزار تومان برای حق اولاد، مبلغی نیست که کارفرما از پرداختش آسیبی ببیند.

صادقی گفت: علاوه بر این، بنابر آمار، در حال حاضر نیروی کار جوان کشور بطور معمول یک اولاد دارند و خانواده کارگران جوان، پرجمعیت نیست در نتیجه تغییر و یا افزایش حق اولاد کارگران تهدیدی برای اشتغال آن‌ها نخواهد بود.

به گفته صادقی، سیاست‌های افزایش جمعیت باید معیشت کارگران را در نظر بگیرد و نگرانی آنان را از بابت تامین معاش فرزندانشان برطرف کند.

کد N375939

وبگردی