آفتاب

آرین‌منش:‌ قرار نیست تیم مذاکره‌کننده ایران از حقوق کشور عدول کند

آرین‌منش:‌ قرار نیست تیم مذاکره‌کننده ایران از حقوق کشور عدول کند

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "نگرانی از اینکه حقوق ایران در مذاکرات نادیده گرفته شود، امری غیرعادی نیست"، گفت: البته به نظر نمی‌رسد اتفاق ناگواری رخ دهد، چون قرار نیست تیم مذاکره‌کننده از حقوق حقه و مسلم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برخورداری از دانش هسته‌ای عدول کند.

محمدجواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه "مواضع جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است"، اظهار کرد:‌ ایران حسن نیت خود را نشان داده و دقیقاً در چارچوب قراردادهای بین‌المللی حرکت کرده است؛ پس اگر در نهایت مذاکرات به نتیجه نرسد ما چیزی را از دست نمی‌دهیم و می‌توانیم به مسیر رو به رشد خود ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه "لغو تحریم‌ها به منافع ملی و همه مردم ارتباط پیدا می‌کند"، افزود: اگر تحریم‌ها کاملاً برطرف شود در زندگی مردم و حوزه اقتصادی کشور گشایش ایجاد می‌شود. بنابراین ایران با حسن نیت کامل پای میز مذاکرات حاضر شده است؛ مگر اینکه زیاده‌خواهی‌های غرب مانع توافقات شود، وگرنه به نظر می‌رسد شرایط کلی برای توافقات و به نتیجه رسیدن یک بازی برد - برد فراهم است که به نفع طرفین خواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد: غرب و آمریکا هم قطعاً از مذاکرات سود خواهند برد و غرب باید فرصت مذاکرات را غنیمت شمارد و در جهت پیشبرد امور اقدام کند.

آرین‌منش با اشاره به اینکه "مرحله نگارش توافقات بسیار دشوار است"، خاطرنشان کرد:‌ در نگارش توافقات باید همه جزئیات درنظر گرفته شود و طرفین با حسن نیت کامل پیش روند. پس با توجه به اینکه ایران با حسن نیت کامل آمده است اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، نشان‌دهنده عدم حسن نیت طرف مقابل است چون ایران با سلامت کامل در این مذاکرات حضور پیدا کرده است و در این مدت به همه توافقات از جمله توقف غنی‌سازی 20 درصد،‌ انجام بازرسی‌ها و عدم حرکت در مسیری که برای دنیای غرب نگرانی ایجاد کند، پیش رفته است.

وی درباره صحبت اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه شرایط به هشت سال گذشته بازنمی‌گردد،‌ گفت: هر دولت و مجموعه اجرایی منتخب مردم با گذشته متفاوت است و اگر بخواهیم به عقب بازگردیم درواقع درجا زده‌ایم. بازگشت به گذشته و حرکت کردن بدون عبرت گرفتن از تجربیات گذشته و تکرار ضعف‌های قبلی با عقل و منطق و شرع سازگار نیست چون انتظار است که حرکت تکاملی و رو به رشد داشته باشیم و اشکالات گذشته را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

این نماینده پیشین شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ از دولت جدید انتظار است که در جهت رفع مشکلات گذشته تلاش کند چون از نظر دینی هم اگر دو روز فردی با هم مساوی باشد، زیان کرده است. بنابراین انتظار شرعی از مدیریت اجرایی کشور این است که کاستی‌های کشور بویژه در حوزه اقتصادی را جبران کند.

انتهای پیام

کد N375841

وبگردی