آفتاب

اولین حضور علنی البغدادی در موصل و درخواست برای بیعت/بغداد تکذیب کرد

اولین حضور علنی البغدادی در موصل و درخواست برای بیعت/بغداد تکذیب کرد

سرکرده داعش که خود را "خلیفه مسلمانان" خوانده از مسلمانان خواست تا مطیع فرمان وی باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ابوبکر البغدادی، رهبر دولت اسلامی در اولین حضور علنی خود که تصاویری از آن پخش شده است خطاب به مسلمانان گفت: اگر می‌خواهید وعده خدا فرا برسد در راه خداد جهاد کنید و بر این مشقت‌ها صبر پیشه کنید.

وی با درخواست از مسلمانان برای اطاعت از فرمان وی اظهار کرد که بیعت با او "اقدامی بزرگ" و امانتی سنگین است.

ابوبکر البغدادی مدعی شد: اگر می‌دانستید که در جهان چه پاداش، کرامت و عزتی در دنیا و آخرت است یقینا نمی‌نشستید و هیچ کس از شما برای جهاد تاخیر نمی‌کرد!

رهبر دولت اسلامی از مسلمانان خواست تا "با مال و جان خود در راه خدا جهاد کنند".

این فایل ویدئویی را دو موسسه "الاعتصام" و "الفرقان" که وابسته به دولت اسلامی هستند، منتشر کرده‌اند.

این دو موسسه مدعی هستند که این شخص ابوبکر البغدادی است که در مسجد جامع الحدباء در شهر موصل عراق سخنرانی ایراد کرد.

وی در این سخنان خود اظهار کرد: رمضان ماهی است که در آن بازار جهاد برپا می‌شود.

وی سپس در خصوص فضائل جهاد و مبارزه با "مشرکان" سخن گفته و تاکید کرد: این امور جز با شجاعت و قدرت محقق نمی‌شود.

وی افزود: برای "مجاهدان" پس از سال‌های مدیدی از جهاد و صبر پیروزی محقق خواهد شد. پس هرچه سریعتر برای اعلام خلافت و تعیین "امام" بشتابید چرا که این اقدام بر مسلمانان واجب است اما ظرف قرن‌ها دست به این کار نزدند تا اینکه بسیاری آن را فراموش کردند!

وی خطاب به حاضران گفت: همچون پادشاهان و حکام به شما وعده رفاه و آسایش نمی‌دهیم، بلکه به شما وعده خدا به "مومنان" در خصوص تعیین خلیفه در زمین را می‌دهیم.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق گزارش داد: مردی که در این فایل صوتی سخنرانی می‌کند یقینا البغدادی نیست و وزارت کشور بررسی‌هایی را در خصوص این فایل ضبط شده انجام داد و به این نتیجه رسید که این فیلم ساختگی است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی اخیرا در حمله هوایی خود البغدادی را زخمی کرده‌ و اعضای دولت اسلامی وی را برای درمان به سوریه انتقال داده‌اند.

پیشتر گروه دولت اسلامی عراق و شام در اواخر ژوئن گذشته نام خود را تغییر داده و در عراق و شام را از نام این گروه تروریستی برداشت.

انتهای پیام

کد N375820

وبگردی