آفتاب

اردوغان مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد

اردوغان مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر اسلامگرای محافظه کار ترکیه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز شنبه مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرد.

اردوغان در آغاز مبارزات انتخاباتی به طرفدارانش وعده داد که وی رئیس جمهوری با قدرتی بالا خواهد بود که بتواند ترکیه را در مسیر تازه ای وارد کند.
اردوغان در نخستین نشست انتخاباتی خود در سامسون در شمال ترکیه در برابر طرفداران پرشور خود اعلام کرد « ما نخستین گام را به طرف آغاز مسیری جدید برخواهیم داشت ».
اردوغان که یکم ژوئیه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است، با استقبال پرشور طرفداران حزب خود،‌ عدالت و توسعه، مواجه شد.
اردوغان با برگزاری نخستین نشست انتخاباتی خود در سامسون به انتخابی نمادین مبادرت کرده است زیرا این بندر واقع در ساحل دریای سیاه مکانی است که مصطفی کمال آتاترک، بنیان گذار ترکیه جدید جنگ استقلال خود را علیه قدرت های خارجی در سال 1919 از آنجا آغاز کرد.
نخست وزیر ترکیه گفت « بعد از 95 سال ما مبارزات انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری از سامسون آغاز
می کنیم که گام جدیدی برای ترکیه جدید است ».
اردوغان با این وعده که رئیس جمهور جدید به طور کامل از قدرت خود استفاده خواهد کرد، ابراز اطمینان کرد « ما ثابت کرده ایم که در خدمت مردم بوده ایم ». این در حالی است که قصد اردوغان برای گسترش دادن قدرت خود نگرانی هایی را در کشور برانگیخته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، اردوغان افزود « مگر ممکن است که رئیس جمهور باشی و بنشینی و هیچ کاری نکنی ».

4949

کد N375804

وبگردی