آفتاب

مسکو: عواقب بحران اوکراین سال‌ها ادامه خواهد داشت

مسکو: عواقب بحران اوکراین سال‌ها ادامه خواهد داشت

نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر اعلام کرد، مرحله فعال درگیری‌های مسلحانه در جنوب شرق اوکراین احتمالا طی هفته‌های آتی پایان می‌یابد اما عواقب آن تا چندین سال به قوت خود باقی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، کنستانتین دولگف، نماینده ویژه دستگاه دیپلماسی روسیه در امور حقوق بشر با اشاره به درگیری‌ها در جنوب شرق اوکراین گفت: بر این باورم که مرحله فعال درگیری‌های مسلحانه در جنوب‌شرق اوکراین طی چند هفته آینده احتمالا خاتمه خواهد یافت.

این دیپلمات روس در ادامه خاطرنشان کرد، این درگیری علاوه بر جنبه نظامی، جنبه‌های دیگری نظیر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اوکراین عمیقا دچار تفرقه شده است و فرآیند ایجاد سازش در آن سال‌ها به طول خواهد انجامید که بیش از هر چیزی، به جناح‌های درگیر در اوکراین بستگی دارد.

دولگف اظهار کرد: مشخص کردن چارچوب زمانی دشوار است اما امیدواریم که خونریزی‌ها در اوکراین هرچه سریع‌تر خاتمه یابد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر بر درخواست مسکو برای بررسی بین‌المللی تعرض‌ها به حقوق بشر در اوکراین تأکید کرد و گفت: به طور قطع، جامعه بین‌المللی باید در این بررسی‌ها مشارکت داشته باشد و برای این کار نهادها و ابزارهای مرتبطی وجود دارد.

انتهای پیام

کد N375730

وبگردی