آفتاب

احمدزی: نتایج انتخابات طبق برنامه اعلام شود

احمدزی: نتایج انتخابات طبق برنامه اعلام شود

کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان خواهان آن شد که کمیسیون انتخاباتی این کشور نتایج را مطابق با آن‌چه در برنامه قبلی مشخص شده است، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اشرف غنی احمدزی، کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، کمیسیون انتخابات باید مطابق با برنامه زمانی نتایج اولیه انتخابات را هفتم ژوئیه و نتایج نهایی را 22 ژوئیه اعلام کند تا فرآیند انتقال قدرت در دوم اوت انجام شود.

اظهارات احمدزی در حالی مطرح می‌شود که عبدالله عبدالله، دیگر کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، همکاری خود با کمیسیون برگزاری انتخابات را با طرح ادعای تقلب در فرآیند برگزاری انتخابات قطع کرده است.

عبدالله اعلام کرده که تصمیمات اتخاذ شده از سوی این کمیسیون پذیرفتنی نیست مگر این که آرای تقلبی از آرای سالم تفکیک داده شود.

با این حال، احمدزی اعلام کرد که به لزوم شفافیت در انتخابات اعتقاد دارد و بازشماری آرا در صورت لزوم باید به صورت سراسری انجام شود.

وی تصریح کرد: من از شفافیت در انتخابات کاملا حمایت می‌کنم و همچنین حامی قاطع شفاف بودن فرآیند انتخابات هستم زیرا اطمینان دارم که مردم به من رأی داده‌اند و رأی مردم باید محترم شمرده شود.

وی همچنین اظهار کرد: من این اعتراض را مطرح می‌کنم که بازشماری نباید به گونه‌ای یک‌جانبه و در برخی حوزه‌های خاص انجام گیرد بلکه در صورت لزوم باید در چارچوبی سراسری صورت پذیرد.

وی در واکنش به اقدامات اخیر عبدالله عبدالله گفت: ما نمی‌توانیم تأخیر در برنامه زمانی انتخابات را بپذیریم و هرکسی که از فرآیند انتخابات خارج شود، بر اساس قانون باید به فرآیند باز گردد.

انتهای پیام

کد N375726

وبگردی