آفتاب

موافقت کوالالامپور با استرداد دیپلمات مالزیایی به نیوزلند

موافقت کوالالامپور با استرداد دیپلمات مالزیایی به نیوزلند

دولت مالزی با استرداد یک دیپلمات این کشور به نیوزلند به دلیل اتهام تجاوز موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت امور خارجه مالزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دیپلمات مالزیایی متهم به تجاوز به یک دختر نیوزلندی برای محاکمه به دولت نیوزلند تحویل داده خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است که این تصمیم توسط عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی اتخاذ شده و بر اساس آن ریزلمان اسماعیل، کارمند کمیسیون عالی مالزی در نیوزلند برای انجام تحقیقات به نیوزلند فرستاده خواهد شد.

دولت مالزی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم بتواند فرصتی را در اختیار دیپلمات مالزی قرار دهد تا بتواند با مقامات نیوزلندی در این خصوص همکاری کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که مقامات نیوزلندی اعلام کردند که در روز 9 می سال جاری میلادی یک دیپلمات خارجی به جرم آزار و اذیت یک دختر با هدف تجاوز به او دستگیر شد اما با توجه به مصونیت قضایی موفق شد تا از این کشور فرار کند.

در پی وقوع این حادثه جان کی، نخست‌وزیر نیوزلند گفته بود که کشورش پیشتر به طور رسمی خواستار لغو مصونیت قضایی دیپلمات‌ها شده بود اما با این امر مخالفت شد.

وی بدون اشاره به هویت و ملیت این دیپلمات تصریح کرد: اگر این دیپلمات به نیوزلند بازگردد تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و محاکمه خواهد شد. ما تاکید داریم که این فرد در نیوزلند مورد محاکمه قرار بگیرد اما دولت فرستنده دیپلمات با این درخواست مخالفت کرده است.

انتهای پیام

کد N375719

وبگردی