آفتاب

روسیه: وضع حقوق بشر در شرق اوکراین نگران کننده است

روسیه: وضع حقوق بشر در شرق اوکراین نگران کننده است

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای وضع حقوق بشر در مناطق شرق اوکراین را نگران کننده خواند و اعلام کرد: در این مناطق اوکراین، معیارهای بین المللی حقوق انسانها نقض می شود.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به بیانیه «ناوی پیلای» کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد اوکراین گفته شده است: نگرانی کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل در مورد کشتار مردم ازجمله کودکان در لوهانسک و دونتسک بر اثر عملیات نیروهای اوکراینی در این مناطق را می پذیریم.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: سیر حوادث در شرق اوکراین و افزایش شمار قربانیان در بین غیرنظامیان بر اثر عملیات به اصطلاح ضدتروریستی کی یف، امکان سکوت در مورد ابعاد تراژدی در این مناطق را نمی دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سرانجام سازمان ملل به کشتار کودکان در مناطق جنوب و شرق اوکراین و وضعیت خطرناکی که آنها بر اثر اقدامات جنگی نیروهای اوکراینی در آن گرفتار شده اند توجه کرد.

ˈوضعیت کودکان بی سرپرست به طور خاص نگران کننده است و این گونه اعمال دولت اوکراین نقض آشکار قوانین بین المللی در مورد حقوق انسانها است.ˈ

در بیانیه وزارت خارجه روسیه از درخواست خانم پیلای برای تحقیق در مورد کشتار غیرنظامیان و محاکمه و مجازات عاملان این حوادث حمایت شده است.

در پایان بیانیه، وزارت خارجه روسیه خواستار توقف اقدامات جنگی در شرق اوکراین و آغاز مذاکره میان طرف های مناقشه مطابق با بیانیه برلین شده است.

اروپام/2242**518 ** 2023
کد N375682

وبگردی