آفتاب

پاسخ نیروگاه هسته‌ای ترکیه به 30 هزار سوال مردمی

پاسخ نیروگاه هسته‌ای ترکیه به 30 هزار سوال مردمی

شرکت سازنده نیروگاه هسته‌ای ترکیه به بیش از 30 هزار سوال مردم ترکیه در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای پاسخ داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از روزنامه‌ی دیلی صباح، مرکز اطلاع‌رسانی شرکت هسته‌ای آکویو که در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای در گلنار، بخشی از مرسین در جنوب ترکیه است به بیش از 30 هزار سوال مردم در یک سال‌ و نیم گذشته پاسخ داده است.

مرکز اطلاع‌رسانی شرکت آکویو در سال 2013 به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم ترکیه در زمینه‌ی هسته‌ای راه‌اندازی شد.

این مرکز تحت‌نظر بخش بازرگانی شرکت هسته‌ای روس اتم، شرکت دیگری که در ساخت پروژه‌ی ساخت نیروگاه هسته‌ای مرسین فعالیت می‌کند، راه‌اندازی شد.

در این مرکز، دانشمندان فیزیک هسته‌ای با استفاده از ماکت نیروگاه درباره اصول کاری نیروگاه، روند سوخت واحدهای نیروگاه، روند دفع زباله‌های هسته‌ای و هم‌چنین امنیت نیروگاه به مردم توضیح می‌دهند.

این مرکز از زمان تأسیس در ژانویه 2013 در هر ماه به حدود هزارو 500 سوال مردم با سنین مختلف و طبقات مختلف اجتماعی پاسخ می‌دهد؛ این مرکز هم‌چنین به دانش‌آموزان درباره ژنراتورهای برقی به طرز ساده شده‌ای، اطلاعات می‌دهد.

فاروک آزل، رییس مرکز اطلاع‌رسانی شرکت هسته‌ای آکویو اعلام کرد: کسانی که در این مرکز کار می‌کنند خواستار این مساله هستند که مردم جامعه از هر سطحی و هم‌چنین سازمان‌های غیردولتی، به اطلاعات دقیق و صحیح، دسترسی داشته باشند.

او افزود: کارمندان این مرکز با رییس آموزش‌ ملی و مدیران مدرسه‌ها درباره اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

کد N375576

وبگردی