آفتاب

نامه 643 استاد دانشگاه‌های کشور به لاریجانی در حمایت از وزیر علوم

نامه 643 استاد دانشگاه‌های کشور به لاریجانی در حمایت از وزیر علوم

به طور یقین سیاست‌های کنونی از جمله انتصاب روسای دانشگاه‌ها با توجه به نظر نخبگان هر دانشگاه بتدریج در فضای آرامش و شایسته‌سالاری به دانشگاه‌ها برخواهد گرداند و از نتایج این سیاست سنجیده و معقول کل کشور به طور یقین سود خواهد برد.

643 نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: بدینوسیه ما امضاکنندگان این نامه مراتب تاسف عمیق خود را از رفتار گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تضعیف وزیر علوم ابراز می‌داریم.

اساتید دانشگاه های سراسر کشور در این نامه تصریح کردند: ما معتقدیم سال‌ها باید بگذرد تا آثار سیاست‌های سوء گذشته در حوزه آموزش عالی که پذیرفتن بی‌ضابطه صدها بورسیه به عنوان کادر هیات علمی تنها گوشه‌ای از آن است برطرف شود و در شگفتیم نمایندگانی که در طول سال‌های گذشته در برابر همه گونه نابهنجاری و تصمیمات نابخردانه و بی‌حرمتی به نهاد دانشگاه ساکت بوده‌اند، اکنون فعالیت‌های بازدارنده خود را در مقابل سیاست‌های اصولی وزارت علوم دو چندان کرده‌اند.

آنان یادآور شدند: به طور یقین سیاست‌های کنونی از جمله انتصاب روسای دانشگاه‌ها با توجه به نظر نخبگان هر دانشگاه بتدریج در فضای آرامش و شایسته‌سالاری به دانشگاه‌ها برخواهد گرداند و از نتایج این سیاست سنجیده و معقول کل کشور به طور یقین سود خواهد برد.

در این نامه اساتید دانشگاه‌های کشور خاطر نشان کردند: عملکرد این گروه از نمایندگان از حافظه جامعه دانشگاهی کشور به عنوان یک گروه مرجع مهم اجتماعی پاک نخواهد شد.

کد N375510

وبگردی