آفتاب

صنایع وابسته به سازمان اتکا در استان اردبیل گسترش می یابد

صنایع وابسته به سازمان اتکا در استان اردبیل گسترش می یابد

اردبیل - ایرنا - نماینده سازمان اتکا گفت: صنایع و کارخانه های تولیدی وابسته به این سازمان در مناطق مختلف استان اردبیل توسعه می یابد.

سعید فراز بخش ˈ ، شنبه در نشستی با نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در خلخال افزود: با ایجاد نمایندگی سازمان اتکا در استان اردبیل زمینه لازم برای راه اندازی صنایع وابسته به این سازمان در مناطق مختلف استان اردبیل فراهم می شود.

وی با بیان این که فروشگاه های زنجیره ای اتکا در مناطق مختلف کشور تنها بخشی از فعالیت های اقتصادی سازمان گسترده اتکا است گفت: 17 شرکت کشت و صنعت در مناطق مختلف کشور زیر پوشش سازمان اتکا فعالیت داشته و محصولات تولیدی این شرکت ها در کارخانه های این سازمان فرآوری می شود.

فراز بخش افزود: مناطق مختلف استان اردبیل ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت کشت و صنعت وابسته به سازمان اتکا در این استان را داشته و به زودی از این ظرفیت های تولیدی برای توسعه صنایع این سازمان در اردبیل استفاده کافی خواهد شد.

وی گفت: درآمد حاصل از فعالیت های سازمان اتکا در کشور در قالب طرح حکمت و در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری برای رفاه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هزینه می شود.

وی اظهار کرد: در صورت تصویب لایحه مربوط به سازمان اتکا در مجلس این سازمان در آینده به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی اداره شده و سطح فعالیت های آن نیز به مراتب توسعه بیشتری خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از راه اندازی بزرگترین واحد دامداری شیری در خلخال و گسترده ترین باغ در کوثر توسط سازمان اتکا خبر داد.

جلیل جعفری بنه افزود: مقدمات لازم برای راه اندازی واحد دامداری دو هزار و 500 راسی در سطح 50 هکتار از اراضی ملی در حوالی شهر خلخال و روستای طولش از توابع بخش مرکزی این شهرستان و نیز راه اندازی و ایجاد باغ به در سطح 200 هکتار در شهرستان کوثر فراهم شده است.

وی گفت: با راه اندازی این واحدها زمینه لازم برای ایجاد کارخانه فرآورده های لبنی و صنایع فرآوری میوه و اشتغال بخشی از بیکاران منطقه در این واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم خواهد شد.

جعفری اظهار کرد: با توجه به استعداد شهرستان خلخال در تولید علوفه دامی و تولید شیر با ایجاد این دامداری و کارخانه لبنیات زنجیره تولید شیر و لبنیات سازمان اتکا در این شهرستان تکمیل می شود.

7119/594/530/ 1495
کد N375471

وبگردی