آفتاب

روزنامه پاکستان: انقلاب ایران و رهبری امام خمینی در دنیا بی نظیر است

روزنامه پاکستان: انقلاب ایران و رهبری امام خمینی در دنیا بی نظیر است

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه اردو زبان ˈپاکستانˈ با اشاره به اینکه برخی از سیاستمداران این کشور برپایی انقلاب را آسان فرض می کنند، نوشت: کشورهای جهان، فقط شاهد یک انقلاب مردمی و اسلامی بودند که در ایران به رهبری شایسته امام خمینی (ره) صورت گرفت و به پیروزی رسید.

این روزنامه چاپ شهر لاهور در شرق پاکستان روز شنبه در گزارشی با عنوان ˈویژگی انقلابˈ به اوضاع سیاسی فعلی این کشور اشاره کرده و نوشت: این روزها سیاستمداران پاکستانی دم از انقلاب و قیام زده و مدعی هستند که با همراهی مردم علیه نظام سلطه و زور مبارزه خواهند کرد اما واقعیت این است که برپایی انقلاب نیاز به زمینه سازی، فراهم بودن شرایط زمان و مکان و از همه مهمتر همگرایی مردم دارد.

در این گزارش آمده است: دنیا تا امروز دیگر انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی بنیانگذار آن ندیده است زیرا این قیام مردمی زمانی در جایگاه پیروزی و شکوفایی قرار گرفت که مردم مظلوم ایران ضمن آماده سازی فضای انقلاب، راه را برای رهبری امام خمینی و چشم انداز آتی قیام همواره کرده بودند.

روزنامه پاکستانی با اشاره به جنب و جوش اخیر برخی از احزاب سیاسی این کشور برای برپایی انقلاب و کنار زدن حکومت فعلی پاکستان نوشت: ˈمحمد طاهر القادریˈ رییس ˈجنبش مردمی سازمان منهاج القرآنˈ در شهر لاهور پاکستان که به شیخ الاسلام ملقب است، باید بداند که هرگونه طرح سیاسی برای آنچه را که وی انقلاب می خواند، نباید به بی ثباتی و هرج و مرج در کشور منجر شود.

ˈ کنار زدن حکومتی که با آرای اکثریت مردم دولت کشور را تشکیل داده و نخست وزیر آن با رای کامل و شفاف نمایندگان پارلمان انتخاب شده مغایر با قانون اساسی پاکستان است، بنابراین آیا طاهر القادری این اقدام را که وی انقلاب می خواند، خلاف قوانین و خواسته های نظام مردم سالاری نمی داند؟ˈ

به گزارش منابع خبری پاکستان، رییس حزب جنبش مردمی (تحریک عوامی) سازمان منهاج القرآن شهر لاهور پاکستان تلاش دارد تا از طریق همگرایی با احزاب برجسته این کشور و به منظور تقویت و پیشبرد روند دموکراسی در پاکستان ائتلاف بزرگ سیاسی تشکیل دهد و آنچه را که وی انقلاب مردمی می خواند، در این کشور برپا کند.

محمد طاهر القادری که سال گذشته پس از برپایی تظاهرات گسترده فعالان سیاسی حزب جنبش مردمی در اسلام آباد به کانادا رفته بود، ماه گذشته وارد فرودگاه شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان شد.

رسانه های پاکستانی که ورود القادری به این کشور و آغاز دوباره فعالیتهای سیاسی وی را تحول جنجالی برای این کشور عنوان می کنند، گزارش دادند: القادری شدیدا به عملکرد دولت ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان اعتراض داشته و ادعا می کند که دولت نواز شریف هرگز به چالشهای کشور رسیدگی نکرده و از پرداختن به خواسته های مردم صرف نظر کرده است.

القادری که از سال گذشته و با آغاز فعالیت دولت حزب ˈمسلم لیگ شاخه نوازˈ به ریاست نواز شریف از منتقدان اصلی دولت محسوب می شود اکنون به دنبال ائتلاف با سایر احزاب مخالف دولت نواز شریف بوده و در پی پیشبرد ˈآنچه را وی انقلاب مردمی پاکستان می خواندˈ، است.

رییس جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن روزهای اخیر پس از رایزنی با رهبران احزاب مسلم لیگ شاخه قائد، جنبش متحده قومی، حزب مجلس وحدت مسلمین (وابسته به شیعیان)، مسلم لیگ عوامی و شورای اتحاد سنی در باره جوانب ائتلاف بزرگ سیاسی، اعلام کرد که بزودی تاریخ برپایی انقلاب را تعیین می کند.

به گزارش رسانه های پاکستانی؛ دولت این کشور که روزها و ماههای اخیر درگیر مسائلی همچون مبارزه با تروریسم، کاهش بحران انرژی و بهبود وضعیت اقتصادی است، حضور مجدد طاهر القادری و حزب وی در فضای سیاسی را چالشی دیگر برای خود می داند.

آساق**ا.ر*1577
کد N375447

وبگردی