آفتاب

آخرین اخبار و تحولات عراق

آخرین اخبار و تحولات عراق

تهران- ایرنا- مجروح شدن ˈابوبکر البغدادیˈ و یکی از سرکرده های داعش، هم چنین بسترسازی ترکیه برای تجارت نفت با شمال عراق، از مهم ترین اخبار و رویداد های اخیر کشور همسایه عراق به شمار می آید.

* تروریست های داعش 10 عراقی را اعدام کردند

بنا بر گزارش منابع آگاه در عراق، گروه تروریستی ˈداعشˈ روز گذشته پس از اشغال سه روستای کردنشین در حومه شهر ˈکوبانیˈ در غرب منطقه کردستان عراق، در راستای اجرای عملیات اعدام میدانی در این روستاها 10 نفر را اعدام کرد .



* ابوبکر البغدادی در بمباران استان الانبار به شدت مجروح شده است

پایگاه اطلاع رسانی ˈنهرین نتˈ امروز شنبه اعلام کرد: ˈابوبکر البغدادیˈ سرکرده گروه تروریستی ˈداعشˈ در حمله هوایی ارتش عراق به منطقه ˈقایمˈ در استان ˈالانبارˈ به شدت زخمی شده است.



* یکی از سرکرده های داعش در استان الانبار به هلاکت رسید

نیروهای امنیتی عراق ˈابونصران المغربیˈ مسوول آموزش 23 تک تیرانداز تروریست های ˈداعشˈ در استان ˈالانبارˈ که پیشتر از فرماندهان برجسته این گروه در شهر ˈادلبˈ سوریه بود را به هلاکت رساندند.



* اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای کمک به اردن در صورت حمله داعش به این کشور

ˈیووال اشتاینتسˈ وزیر امور اطلاعات رژیم صهیونیستی روز گذشته گفت: این رژیم آمادگی دارد تا در صورت حمله داعش به اردن به این کشور نیرو و اسلحه ارسال کند.



* بسترسازی ترکیه برای تجارت نفت با شمال عراق

هم سو با گسترش همکاری های انرژی ترکیه با اقلیم کردستان عراق، دولت آنکارا اعلام کرد که برای حفظ منافع ملی، در صورت لزوم به مبادلات نفت خام و ترانزیت نفت اقلیم کردستان از طریق خاک ترکیه اجازه داده خواهد شد.



*اسامه النجیفی از نامزدی برای ریاست مجلس عراق انصراف داد

النجیفی رییس پیشین مجلس عراق و رقیب سیاسی ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر این کشور اعلام کرد که خود را برای دور بعدی ریاست مجلس این کشور، نامزد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، نجیفی هدف خود را از اخذ این تصمیم، آسان تر ساختن کار احزاب سیاسی شیعه برای یافتن جایگزین برای مالکی به عنوان نخست وزیر این کشور اعلام کرد.



* نماینده آیت الله سیستانی: ناتوانی مجلس برای تشکیل دولت جدید مایه تاسف است

نماینده آیت العظمی ˈعلی سیستانیˈ مرجع تقلید شیعیان عراق در مراسم نماز جمعه، ناتوانی و شکست مجلس عراق برای توافق در باره تشکیل دولت جدید در کشور را تاسف بار دانست.



* چین خواستار تقویت همبستگی در عراق شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به درخواست رییس اقلیم کردستان عراق از پارلمان منطقه ای این اقلیم برای برگزاری همه پرسی استقلال، از مبارزه دولت عراق با تروریست های تکفیری داعش حمایت کرد و خواستار تقویت همبستگی برای پیشبرد روند آشتی سیاسی در عراق شد.

خاورم**7074**1586
کد N375271

وبگردی