آفتاب

وعده های وزیر راه و شهرسازی به مردم خراسان شمالی در جاده عمل

وعده های وزیر راه و شهرسازی به مردم خراسان شمالی در جاده عمل

بجنورد - ایرنا - مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تمام وعده های وزیر راه و شهرسازی در سفر اردیبهشت ماه وی به این استان در حال اجرایی شدن است.

ˈعلی اصغر بدیعی مقدمˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی مهمترین وعده وزیر راه و شهرسازی را ˈاختصاص قیر برای ساخت 300 کیلومتر راه روستایی، تامین اعتبار برای ساخت 40 کیلومتر راه اصلی، رفع موانع مسکن مهر و ارسال نامه ترک تشریفات پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان به هیات دولتˈ اعلام کرد.

وی تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه، پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران راهسازی، اتمام طرح توسعه فرودگاه بجنورد و اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه سال 92، اتمام مرحله نخست پروژه راه آهن جوین - اسفراین، تکمیل عملیات مطالعاتی مرحله دوم و آغاز طرح مطالعاتی مرحله سوم این پروژه را از دیگر وعده های وزیر دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی برشمرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش راه روستایی قیر مورد نیاز برای ساخت 300 کیلومتر راه روستایی در سال مالی 93 مطابق با برنامه از سوی وزارتخانه تامین شده و پروژه در دست اجرا است.

بدیعی مقدم پیش بینی کرد تا هفته دولت حدود 100 کیلومتر از راههای روستایی خراسان شمالی با تامین قیر از سوی وزارت راه و شهرسازی افتتاح شود.

وی گفت: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی نامه ترک تشریفات پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان نیز به هیات دولت ارسال شده و وزارتخانه پیگیر طرح نامه در هیات دولت است.

او اضافه کرد: برای ساخت 40 کیلومتر راه اصلی تا پایان سال جاری نیز اعتبار مورد نیاز از سوی وزارتخانه تامین شده و بخشی از مطالبات پیمانکاران راه روستایی و اصلی نیز پس از سفر وزیر پرداخت شده است.

وی گفت: علاوه بر آن وزارت راه و شهرسازی 140 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح توسعه فرودگاه بین المللی بجنورد اختصاص داده و این طرح نیز تا آبان امسال به اتمام می رسد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: وعده وزیر برای تامین اعتبار بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه نیز محقق شده و این بیمارستان تا قبل از پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در بخش راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد نیز مرحله نخست آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد و استان خراسان شمالی به صورت آنتنی به شبکه ریلی کشور وصل می شود.

او گفت: مرحله دوم مطالعات نیز در حال تکمیل است و پس از آن مرحله سوم طرح مطالعاتی این پروژه شروع می شود.

بدیعی مقدم افزود: در مورد مسکن مهر نیز با دستور وزیر راه و شهرسازی، قائم مقام وزیر در بخش مسکن مهر به استان سفر کرده و اعتباراتی برای ساخت مسجد و مدرسه در سایت مسکن مهر اختصاص داد.

وی اضافه کرد: در مورد مشکل زیرساختهای مسکن مهر استان نیز نشستهایی با دستگاههای مرتبط برگزار شده تا به مرور زمان این زیرساختها تامین شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: وعده های وزیر راه و شهرسازی در سفر به این استان طبق برنامه زمانی در حال اجرا است.ک/3

2712/626/660
کد N375255

وبگردی